۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

لامپ هوشمند HTC با قابلیت تشخیص زمین خوردن کهنسالان

ایتنا - این لامپ هوشمند از الگوریتم‌های پیچیده پیروی می‌کند و به جز قابلیت زمین خوردن می‌تواند زمان نشستن افراد روی صندلی را هم تحلیل کند.
لامپ هوشمند HTC با قابلیت تشخیص زمین خوردن کهنسالان
شرکت HTC که این روزها از زیرمجموعه‌های گوگل محسوب می‌شود تمایل دارد در دیگر حوزه‌ها هم ورود کند و در آینده نزدیک به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فناوری‌های هوشمند کاربردی محصولات خود را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از تی3، این شرکت در حال ساخت لامپ هوشمندی است که زمین خوردن افراد در محیط پیرامون را تشخیص می‌دهد و به عنوان مثال اگر سالمندان یا کودکان در سرویس بهداشتی زمین بخورند، از جزئیات این اتفاق مطلع می‌گردد.

این اتفاق به کمک حسگرهای هوشمندی صورت می‌گیرد که لامپ جدید HTC با آنها ارتباط برقرار می‌کند و از این طریق می‌تواند همه حرکت‌های محیط پیرامون را تحلیل کند.
این حسگرها که پیش‌تر در هدست هوشمند HTC Vive مورد استفاده قرار گرفتند، قابلیت تشخیص تمام حرکات محیط پیرامون را دارند.
ایده اصلی ساخت این لامپ برای کمک کردن به سالمندانی است که تنها زندگی می‌کنند و احتمال زمین خوردن آنها در سرویس بهداشتی وجود دارد.
با این وجود شرکت تایوانی اعلام کرده است که کارایی‌های مختلف این فناوری‌ می‌تواند برای همه خانواده‌ها مفید باشد.

این لامپ هوشمند از الگوریتم‌های پیچیده پیروی می‌کند و به جز قابلیت زمین خوردن، به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند زمان نشستن افراد روی صندلی را هم تحلیل کند تا اگر فرد کهنسال برای مدت طولانی از صندلی خود بلند نشد، احتمال بروز حمله قلبی یا هرگونه حمله دیگر را در او تحلیل کند.

شرکت HTC پس از ثبت تمامی حق امتیازهای مربوط به این لامپ هوشمند، نمونه اولیه آن را تولید کرده است و هنوز به طور دقیق مشخص نیست از چه زمانی مدل نهایی آن وارد بازار می‌شود.
 
کد مطلب: 51548
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام