کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مکالمه چت‌بات‌ها در سال ۲۰۱۸ واقعی می‌شود

11 دی 1396 ساعت 12:20

ایتنا- با ورود به سال 2018، بدیهی است که انتظارات ارائه‌دهندگان دستیارهای هوشمند و متخصصان سازمانی، بیشتر در تعادل با یکدیگر قرار می‌گیرد و همچنین رشد فناوری در این شرکت‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد.


بات‌ها یا چت‌بات‌ها در آینده‌، پل ارتباطی میان شرکت‌ها و مشتریان‌ آنها خواهند بود.
به نظر محققین، این بات‌ها جای برنامه‌ها را در عمل می‌گیرند و پتانسیل‌های بیشتری نسبت به آنها دارند. کار چت‌بات‌ها در واقع این است که از طریق مکالمه و تعامل با کاربران، به سؤالات و نیازهای آنها پاسخ دهند.

به گزارش ایتنا از رایورز در حال حاضر مشکل اصلی فناوری جدید این است که برای تعاملات و مکالمات معنادار با انسان به اندازه کافی آمادگی ندارد.
دو شرکت مایکروسافت و فیس‌بوک، پلتفرم‌هایی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌اند تا بتوانند به کمک آن پلتفرم‌ها، چت‌بات‌های ویژه خود را بسازند.
 
گارتنر، شرکت پژوهشی و مشاوره آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات برون‌سپاری، تحقیق و پژوهش و مشاوره فناوری، فعالیت می‌نماید. هر سال، گارتنر فناوری‌هایی را که ممکن است در سال آینده ظهور کنند را پیش‌بینی و عرضه می‌کند.
پیش‌بینی گارتنر در مورد چت‌بات‌ها در سال‌های پیش‌ِ رو بدین صورت است که تا سال 2021، بیش از 50 درصد از شرکت‌ها بر روی تولید ربات‌ها و ربات‌های سخن‌گو (چت‌بات‌ها) بیشتر از برنامه‌های سنتی تلفن‌همراه هزینه خواهند کرد.

از دید این مؤسسه معتبر، به نظر می‌رسد که سال 2018، سالی باشد که شرکت‌ها بتوانند از چت‌بات‌ها در کسب‌وکار به صورت جدی استفاده کنند؛ چرا که با پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه، مسلماً مکالمات چت‌بات‌ها واقعی‌تر شده و شرکت‌های مختلف می‌توانند از آنها برای تعامل و برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده نمایند.

این فناوری همچنین می‌تواند به طور جدی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما مفید باشد.
اکنون خدمات مشتری از تماس‌های تلفنی و ایمیل به رسانه‌های اجتماعی منتقل شده است. مصرف‌کنندگان انتظار دارند شرکت‌ها پاسخ سؤالات و نگرانی‌های آنها را به سرعت بدهند. مشتریان در هر زمان که به چیزی نیاز داشته باشند، به رسانه‌های اجتماعی رجوع می‌کنند، چون سرعت آنها بالاست؛ در صورتی که چت‌بات‌ها به سرعت مناسبی برسند، می‌توانند ابتکار عمل را در این زمینه در دست گیرند.
 


کد مطلب: 51536

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51536/مکالمه-چت-بات-ها-سال-۲۰۱۸-واقعی-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir