کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای شگفت‌انگیز آدم‌ربایی برای بیت‌کوین!

11 دی 1396 ساعت 11:06

ایتنا - تعدادی آدم‌ربا در اوکراین یکی از فعالان عرصه ارز دیجیتالی رمزنگاری شده را ربودند و در قبال آزادی وی درخواست ارز دیجیتالی بیت کوین کردند.


 

به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از رویترز، چند روز پیش گروهی از شیادان و آدم ربایان در اوکراین فردی به نام پاول لرنر - یکی از کارشناسان ماهر و زبده مرکز مبادلات ارز دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین - را به طور ناگهانی ربودند  اما پس از آن اعلام کردند که در قبال آزاد کردن پول نمی‌خواهند بلکه مبلغ بیش از ۱ میلیون دلار ارز دیجیتالی بیت کوین را درخواست کردند.

تحلیلگران بر این باورند که دزدان و آدم ربایان به منظور جلوگیری از رهگیری و پیگیری کردن نیروهای امنیتی و پلیس، پول معمولی و اسکناس نخواسته اند و به همین دلیل از موسسه و مرکز مربوطه ارز دیجیتالی بیت کوین درخواست کرده‌اند.

به گفته موسسه و مرکز مبادلات ارزهای دیجیتال در اوکراین ( EXMOفاینانس) ، پاول لرنر، یکی از کارشناسان و تحلیلگران بلاک چین و ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده است که در روز ۲۶ دسامبر توسط افرادی که ماسک و نقاب بر چهره داشتند، ربوده شد. 
آنتوان گراشنکوف – یکی از مشاوران وزارت امور داخلی اوکراین – در یک گفت‌وگوی تلفنی به گزارشگر رویترز گفت :" این نخستین موردی است که در اوکراین در ارتباط با ارز دیجیتالی بیت کوین اتفاق می‌افتد".

موسسه EXMO فاینانس که پاول لرنر در آن کار می کرده اعلام کرده است که پلت‌فرم مبادلاتی این مرکز در حالت نرمال و عادی به سر می برد. هنوز معلوم نیست که دقیقا چه کسی و از سوی چه منبعی این مبلغ پول را به آدم ربایان تحویل و حواله کرده است چرا که پاول لرنر خود دسترسی مستقیمی به سرمایه های مالی کاربران شرکت نداشته است.

پاول لرنر یک هدف عالی برای ربایندگان به شمار می رفت چراکه وی یکی از تحلیلگران و فعالان در عرصه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بود و موسسه EXMO فاینانس هم در این زمینه فعالیت های بسیاری داشت.

پلیس ملی اوکراین پس از این واقعه، پرونده‌ای را به منظور پیگیری جریان گروگان گیری پاول لرنر به راه انداخته است چراکه این نخستین باری است که در اوکراین چنین اتفاقی در رابطه با ارزهای دیجیتالی رخ داده است و پلیس و نیروهای امنیتی باید راهی را برای پیگیری ربایندگان این چنینی و جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه بیابند.

این ارز دیجیتالی از سوی هر منبعی که به ربایندگان پرداخت شده است، تاکنون به فروش رسیده است بنابراین باتوجه به اطلاعات کنونی امنیت سایبری نمی توان هیچ گاه دریافت کنندگان این مبلغ هنگفت از ارز بیت کوین را شناسایی کرد.
 


کد مطلب: 51535

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51535/ماجرای-شگفت-انگیز-آدم-ربایی-بیت-کوین

ايتنا
  https://www.itna.ir