کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت 5G در کره جنوبی

9 دی 1396 ساعت 11:13

ایتنا - کره جنوبی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، نسل جدید اینترنت 5G را در کشورش راه‌اندازی کند.



از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری کره جنوبی در تشریح این خبر خاطر نشان کرده است که برقراری و راه اندازی نسل پنجم و شبکه پر سرعت اینترنت 5G قرار است در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، یعنی یک سال زودتر از موعد مقرری که پیشتر گفته بودیم، در کره جنوبی اجرا و عملی شود.

وی در ادامه سخنان خود ادامه داد که انتظار می رود برقراری نسل پنجم اینترنت در ماه مارس ۲۰۱۹ در کره جنوبی و تا سال ۲۰۲۲ میلادی به طور رسمی در سطح جهانی راه اندازی خواهد شد.
طبق گزارش‌های منتشر شده، شماری از اپراتورهای داخلی در کره جنوبی از جمله SK Telecom ، KT و LG Uplus به برقراری نسل پنجم اینترنت در این کشور آسیای شرقی کمک خواهند کرد.

دولت کره جنوبی نیز به منظور حمایت و پشتیبانی از برقراری نسل پنجم اینترنت و شبکه پر سرعت 5G سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را خواهد کرد.
اخیرا هم غول تکنولوژی سامسونگ کره جنوبی با همکاری شرکت مخابراتی ژاپنی KDDI  فناوری برقراری اینترنت پر سرعت 5G را در یک قطار در حال حرکت با موفقیت آزمایش کردند. این دو شرکت برقراری آزمایشی نسل پنجم و پرسرعت اینترنت همراه را برروی یک قطار در حال حرکت با سرعت 100 کیلومتر آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که بسته‌های داده با حداکثر سرعت 1.7 گیگابایت در ثانیه ارسال و دریافت شدند.

یانگکی کیم - رییس بخش کسب و کارهای شبکه سامسونگ - در این باره می گوید: "پتانسیل‌های 5G می‌تواند چشم اندازهای زندگی روزانه را ما را تغییر دهد. موفقیت آزمایش امروز نتیجه تحقیقات ما مشترک ما و کمپانی KDDI است که از این به بعد برای توسعه مدل‌های کسب و کار و فناوری‌های مدرن ادامه پیدا خواهد کرد".


کد مطلب: 51512

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51512/اینترنت-5g-کره-جنوبی

ايتنا
  https://www.itna.ir