۰
plusresetminus
شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳

برند «استیو جابز» به دو جوان ایتالیایی واگذار شد

ایتنا - دو ایتالیایی پس از اندکی بررسی به این نتیجه رسیدند که اپل نام بنیاگذار خود را در قالب یک برند ثبت نکرده است و چنین برندی به هیچ شخص یا گروهی تعلق ندارد.
برند «استیو جابز» به دو جوان ایتالیایی واگذار شد
نام «استیو جابز» همیشه ما را به یاد شرکت اپل و محصولات آن می‌اندازد. ولی این مسئله به آن معنی نخواهد بود که از این نام استفاده دیگری نشود.
به عنوان مثال در کشور ایتالیا برندی با نام Steve Jobs ثبت شده است و به صورت کاملا قانونی این نام تجاری به یک کمپانی ایتالیایی که در زمینه مد فعالیت می‌کند تعلق یافته است.

به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیِر، اسناد ثبت شده برای این نام تجاری به گونه‌ای است که حتی اگر اپل هم بخواهد نمی‌تواند از آنها شکایت کند و نام «استیو جابز» را برای خود پس بگیرد.

کمپانی ایتالیایی توسط دو برابر با نام‌های «وینچنزو بارباتو» و «جاکومو بارباتو» در سال 2012 میلادی کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدا در زمینه پوشاک و لوازم جانبی مرتبط با مد فعالیت می‌کرد و هیچ ارتباطی با اپل و محصولات آن نداشت.

این دو برادر از ابتدای فعالیت خود به دنبال یک نام پرآوازه بودند تا برای برند خود انتخاب کنند و سرانجام به این نتیجه رسیدند که در شرایط کنونی هیچ نامی مشهورتر از «استیو جابز» نیست.
آنها پس از اندکی بررسی به این نتیجه رسیدند که اپل نام بنیانگذار خود را در قالب یک برند ثبت نکرده است و چنین برندی به هیچ شخص یا گروهی تعلق ندارد.

این دو جوان ایتالیایی اقدامی را انجام دادند که اپل هرگز تصور آن را نمی‌کرد و تا پیش از این تصور نکرده بود که می‌تواند نام بنیانگذار و مدیرعامل اسبق خود را به عنوان یک برند به ثبت برساند.
برادران بارباتو همچنین سعی نکردند از این برند سوءاستفاده کنند و به کمک آن لوازم الکترونیکی و دیجیتالی بفروشند.

البته لوگوی آنها به گونه‌ای طراحی شده است که حرف J ابتدای نام خانوادگی آقای جابز بزرگ نوشته شده است و در حالی که وسط آن مانند سیب اپل گاز زده شده است، یک برگ هم بالای آن دیده می‌شود.
 
کد مطلب: 51508
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام