۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۷

اسپیکر «الکسا» آمازون ۱۵ هزار مهارت مختلف دارد

ایتنا - فوریه 2017 این دستگاه، بیش از 10 هزار مهارت در زمینه‌های مختلف را شامل می‌شود که این رقم نسبت به مهارت‌های سپتامبر گذشته، بیش از سه برابر شده است.
اسپیکر «الکسا» آمازون ۱۵ هزار مهارت مختلف دارد
یک ایده ساده مبتنی بر این که یک نرم‌افزار بتواند با تبدیل صوت به متن، برخی سؤالات کاربران را پاسخ دهد، عملاً پایه‌گذار تحولی بزرگ در دنیای نرم‌افزار شد؛ و در نتیجه این نوآوری، دستیارهای نرم‌افزاری پدید آمدند که دستیارهای هوشمند نیز خوانده می‌شوند.
امروز اما طراحی، تولید و عرضه دستیارهای هوشمند گوناگون با قابلیت‌های بسیار بیشتر، صحنه رقابت و ایده‌پردازی شرکت‌های مختلف شده است.
بر اساس جدیدترین خبری که از سوی شرکت آمازون منتشر شده است، اسپیکر هوشمند این شرکت موسوم به «الکسا» -که در قالب دستیار هوشمند صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد- بیش از 15 هزار مهارت مختلف را در خود جای داده است.

به گزارش ایتنا از رایورز برنامه‌های کنترل صوتی -که در دستگاه‌های مختلف از جمله «اکو»، «اکو دات»، «اکو شو» و... مورد استفاده قرار می‌گیرند- تمامی این مهارت‌ها را در دل خود دارند تا به صورت یکجا از طریق «الکسا» در اختیار کاربران قرار دهند.

اواخر فوریه 2017، شرکت آمازون رسماً اعلام نمود اسپیکر هوشمند آن بیش از 10 هزار مهارت در زمینه‌های مختلف را شامل می‌شود که این رقم نسبت به مهارت‌های سپتامبر گذشته، بیش از سه برابر شده است.

در حالی که هفته گذشته شرکت توسعه‌دهنده ابزارهای جانبی «ویسبات» خبر 15 هزار مهارت مختلف در دستیار هوشمند «الکسا» را منتشر کرده بود، آمازون امروز با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تأیید کرد.

Flash Briefings، از مهم‌ترین مهارت‌های جدیدی است که برای این دستیار هوشمند در نظر گرفته شده و از تعریف قصه برای گروه‌های سنی مختلف تا انتشار اخبار و اتفاقات را برعهده دارد.
کارشناسان این نوع مهارت‌ها (به ویژه برای سنین گوناگون) را مهم‌ترین و مؤثرترین گام‌ها برای همگانی کردن این دستیارهای نرم‌افزاری می‌دانند که آینده روشنی را برای آنها رقم خواهد زد.
 
کد مطلب: 51483
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام