۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵

ناراحتی مقامات هندی از شکلک‌های واتس‌اپ

ایتنا - هند لیستی از شکلک‌ها با معنی بد را آماده کرد و به شرکت توسعه‌دهنده واتس‌اپ 15 روز وقت داد دسترسی مردم هند را به این شکلک‌ها مسدود کند.
ناراحتی مقامات هندی از شکلک‌های واتس‌اپ
یکی از قانونگذاران هندی که در مورد شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی اینترنتی نگرانی‌های فراوان دارد در تازه‌ترین اقدام خود نشان داد که شکلک‌ها یا همان اموجی‌ها در واتس‌اپ به هیچ وجه او را خوشحال نمی‌کند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از پی‌سی‌ورلد، او با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد برخی از این شکلک‌ها برای فحاشی و انتقال پیام‌های منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این پلتفرم اجتماعی مخصوص ارسال پیام می‌بایست هرچه سریع‌تر آن را حذف کند.

او در این زمینه لیستی از شکلک‌ها با معانی نامناسب را آماده کرد و به شرکت توسعه‌دهنده واتس‌اپ 15 روز وقت داد دسترسی مردم هند را به این شکلک‌ها مسدود کند.

این نخستین باری نیست که واتس‌اپ در کشور هند با انتقادات قانونی مواجه می‌شود.
دولت هند پیش از این اعلام کرده بود در مورد محدودیت‌های مربوط به حذف یا جلوگیری از انتشار محتوای اعتراض‌آمیز روی این پلتفرم ناخرسند است.

در ماه آپریل دادگاه عالی هند علام کرد هر مطلبی که در قالب اخبار جعلی روی گروه‌های واتس‌اپ به اشتراک گذاشته شود می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد و پلیس هند اجازه دارد ناشر این خبر را دستگیر کند.
یک ماه پس از این اتفاق همچنین گفته شد مدیر گروهی که خبر جعلی در آن منتشر شده است به دلیل نشر «محتوای توهین‌آمیز و فریب‌دهنده» به دادگاه فرستاده شود.

«گارمیت سینگ» از قانونگذاران ارشد هند که در دادگاه عالی این کشور هم حضور دارد هم‌اکون اعلام کرد که مرکز قضایی این کشور توجه ویژه به شکلک‌های واتس‌اپ دارد و بهتر است هرچه سریع‌تر این بخش از ابزار پیام‌رسان پاکسازی شود.
 
کد مطلب: 51482
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام