کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل به خاطر کند شدن آیفون‌های قدیمی به دادگاه می‌رود

5 دی 1396 ساعت 17:42

ایتنا - در پرونده قضایی علیه اپل گفته شد این شرکت از عمد گوشی های قدیمی خود را کند می کند تا کاربران مجبور شوند گوشی های جدیدتر این شرکت را خریداری کنند.


به دنبال بالا گرفتن شکایت کاربران جهانی مبنی بر کند شدن آیفون‌های قدیمی به دلیل بروز مشکل در باتری، پرونده‌های قضایی علیه شرکت اپل تنظیم شد.

به گزارش ایتنا از رایورز شرکت اپل به این مسئله اعتراف کرده که گوشی‌های هوشمند آیفون 6، 6s ،7 و SE با گذشت مدتی از زمان استفاده، مستهلک شدن باتری، قرار گرفتن در هوای سرد یا زمانی که میزان انرژی ذخیره شده در آنها کاهش می‌یابد، کند شده و سپس گوشی به صورت خودکار خاموش می‌شود.

به دنبال همین وقایع، روز گذشته دو شکایت قضایی در دادگاه‌های عالی کالیفرنیا و النویز آمریکا علیه شرکت اپل تنظیم شد و مقامات قانونگذار اعلام کردند این شرکت می‌بایست در مقابل کند شدن و خاموش شدن بی‌دلیل گوشی‌های قدیمی خود پاسخگو باشد.

دو کاربر ساکن شهر شیکاگو به همراه ساکنان شهر اوهایو، ایندیانا و کارولینای شمالی ادعا کردند پس از آنکه آخرین نسخه از سیستم عامل iOS را با بروزرسانی اپل در اختیار گرفته‌اند، گوشی آنها به صورت مداوم خاموش می‌شود و اپل از این طریق کاربران خود را مجبور می‌کند تا آیفون‌های جدیدتر را خریداری نمایند.

در پرونده قضایی که در دادگاه ایالتی النویز تنظیم شده است گفته شد: «اپل به صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی‌های لازم برای گوشی هوشمند آيفون 5، آیفون 6 و آیفون 7 بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را منتشر کرده و از این مسئله با خبر است که پس از انتشار این بروزرسانی‌ها، از سرعت گوشی‌های مذکور کاسته و توان پردازنده دستگاه کاهش یافته است.»

در ادامه این شکایت قضایی آمده است: «اپل با کند کردن گوشی‌های قدیمی خود سعی دارد کاربران را مجاب کند که پول بیشتر پرداخته و گوشی‌های جدیدتر این شرکت را خریداری کنند.»
 


کد مطلب: 51460

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51460/اپل-خاطر-کند-شدن-آیفون-های-قدیمی-دادگاه-می-رود

ايتنا
  https://www.itna.ir