کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقایسه دو پرچم‌دار بزرگ: هواوی آنر 9 در برابر گلکسی نوت 8 سامسونگ

4 دی 1396 ساعت 13:39

ایتنا - وقتی می‌خواهیم این دو تلفن همراه را از نظر ظاهری با هم مقایسه کنیم، کاری بسیار دشوار در پیش داریم زیرا این دو محصول در دو رده همراه هوشمند عادی و فبلت‌ها قرار دارند و مقایسه آن‌ها به‌صورت کلی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.


حسین رسولی
در این مقاله به مقایسه دو تلفن همراه هوشمند نیرومند موجود در بازار مصرف یعنی Huawei Honor 9 و Galaxy Note 8 سامسونگ می‌پردازیم تا برتری‌های هر یک بر دیگری را مشخص کرده و ببینیم که کدام محصول می‌تواند گزینه بهتری برای کاربران باشد.
مقایسه ما به‌صورت بخش‌بندی شده انجام می‌شود و در پنج بخش اصلی به مقایسه رو در روی این دو مدل خواهیم پرداخت که این پنج بخش شامل طراحی و وضعیت ظاهری دستگاه، صفحه‌نمایش، سخت‌افزار و توان پردازشی، دوربین و باتری و امکانات جانبی هستند.

         در همین زمینه:
             - بررسی تخصصی گوشی Huawei Honor 9 / معرفی آنر 9
 
طراحی و وضعیت ظاهری دستگاه
وقتی می‌خواهیم این دو تلفن همراه را از نظر ظاهری با هم مقایسه کنیم، کاری بسیار دشوار در پیش داریم زیرا این دو محصول در دو رده همراه هوشمند عادی و فبلت‌ها قرار دارند و مقایسه آن‌ها به‌صورت کلی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. با این وجود با توجه به ماهیت این مقاله باید به مقایسه این دو محصول از نظر ظاهری بپردازیم.
در ابتدا به بررسی ابعاد این دو تلفن همراه می‌پردازیم. گلکسی نوت 8 تقریبا یک میلیمتر از آنر 9 ضخیم‌تر است؛ ضخامت این دو مدل به ترتیب برابر با 7.5 میلیمتر برای آنر 9 و 8.6 میلیمتر برای گلکسی نوت 8 است. طول آنر 9 برابر با میلی‌متر 147.3 و طول گلکسی نوت 8 برابر با 162.5 میلی‌متر است. این دو تلفن همراه به ترتیب عرض 70.9 و 74.8 میلیمتر دارند.
از نظر ظاهری باید گفت که این دو تلفن همراه کاملا با هم متفاوت هستند و تنها وضعیت مستطیلی این دو تلفن همراه به هم شباهت دارد. هر دو مدل به بدنه‌هایی با بخش‌های جلویی و پشتی ساخته شده از شیشه و پنل اصلی آلومینیومی مجهز هستند ولی به‌شخصه با دیدن آنر 9 و براق بودن بدن آن حس بهتری پیدا می‌کند. البته گلکسی نوت 8 نیز از نظر ظاهری بسیار زیبا است ولی بیشتر یک تلفن همراه اداری به نظر می‌رسد در حالی که طراحی آنر 9 را باید اندکی هیجان‌انگیزتر دانست. در مجموع در این بخش شاهد برتری آنر 9 بر گلکسی نوت 8 هستیم.

 
صفحه‌ نمایش
از همان ابتدای امر می‌توان برنده این بخش را پیش‌بینی کرد. آنر 9 به یک نمایشگر خوب و مناسب مجهز است ولی نمایشگر گلکسی نوت 8 یکی از برترین‌های موجود در بازار مصرف است. Honor 9 به یک نمایشگر 5.15 اینچی مجهز است در حالی که ابعاد نمایشگر گلکسی نوت 8 برابر با 6.3 اینچ است. نسبت تصویر این دو مدل به ترتیب برابر با 16 به 9 برای آنر 9 و 18.5 به 9 برای گلکسی نوت 8 است. گلکسی نوت 8 به نمایشگر بدون لبه از نوع Super AMOLED مجهز است در حالی که نمایشگر آنر 9 ال سی دی است. کافی است به این موارد نسبت پوشش 83.2 درصدی گلکسی نوت 8 نسبت به نسبت پوشش 70 درصدی آنر 9 و تراکم پیکسل 521 به 428 را بیفزایید تا درک کنید که چرا گلکسی نوت 8 در این بخش برنده شده است.

سخت‌افزار و توان پردازشی
یکی از سخت‌ترین بخش‌های مقایسه این دو مدل را باید پردازنده‌های آن‌ها دانست زیرا توسط دو شرکت مختلف تولید شده و معماری متفاوتی دارند. از نظر آماری، هر دو مدل به تراشه‌های 8 هسته‌ای مجهز هستند. گلکسی نوت 8 به یک تراشه اگزینوس 8895 یا اسنپ دراگون 835 مجهز است درحالی‌که  Honor 9 از تراشه kirin 960 استفاده می‌کند. آنر 9 از چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی بهره می‌برد و این آمار برای مدل اگزینوس نوت 8 برابر با 2.3 و 1.7 و برای مدل مجهز به اسنپ دراگون 835 برابر با 2.35 و 1.9 گیگاهرتز است.
حال قضاوت را به بنچ‌مارک‌ها می‌سپاریم.
نخستین بنچ‌مارک مدنظر ما بنچ‌مارک AnTuTu است.
گلکسی نوت 8 در این بنچ‌مارک امتیاز 175439 را به دست آورده است و امتیاز آنر 9 برابر با 146599 بوده است.
دومین بنچ‌مارک مدنظر ما نیز بنچ‌مارک Basemark OS II است.
گلکسی نوت 8 در این بنچ‌مارک امتیاز 3422 را به دست آورده است و امتیاز آنر 9 برابر با 3030 است.
سومین بنچ‌مارک مدنظر ما بنچ‌مارک تک‌هسته‌ای Geekbench 4 است.
گلکسی نوت 8 در این بنچ‌مارک امتیاز 1877 را کسب کرده است و امتیاز آنر 9 در این بنچ‌مارک برابر با 1875 بوده است.
چهارمین و آخرین بنچ‌مارک مدنظر ما بنچ‌مارک چندهسته‌ای Geekbench 4 است.
گلکسی نوت 8 در این بنچ‌مارک توانست تا امتیاز 6552 را به دست آورد Honor 9 برابر نیز توانست تا به امتیاز 6464 دست پیدا کند.
به این ترتیب می‌توان درک کرد که گلکسی نوت 8 از توان پردازشی بالاتری نسبت به آنر 9 بهره‌مند است.
رم گلکسی نوت 8 برابر با 6 گیگابایت است و آنر 9 با دو مدل رم 4 و 6 گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین آنر 9 با دو نوع حافظه 64 و 128 گیگابایت عرضه می‌شود در حالی که Galaxy Note 8 در سه مدت 64، 128 و 256 گیگابایت به کاربران ارائه شده است. البته هر دو مدل قابلیت استفاده از کارت‌های حافظه میکرو SD را در اختیار دارند.

دوربین
در ابتدا بگذارید یک مورد را روشن کنیم: هر دو مدل به دوربین‌هایی بسیار عالی مجهز هستند و برنده این بخش با کمترین برتری ممکن به پیروزی رسیده است. حال با روشن کردن این مورد، ابتدا به بررسی آماری این تلفن‌های همراه هوشمند می‌پردازیم. Honor 9 به یک دوربین دوقلوی 20 و 12 مگاپیکسل مجهز است و Galaxy Note 8 نیز یک دوربین دوقلوی 12 مگاپیکسلی در اختیار دارد. این دو دوربین کیفیت بسیار عالی‌ای دارند و هر دو می‌توانند فیلم‌برداری با کیفیت 2160p را برای کاربران خود تامین کنند. دوربین دوم هر دو مدل نیز از یک حسگر 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. تصاویر برداشت شده با هر دو دوربین شگفت‌انگیز هستند ولی باید بگوییم که تصاویر برداشت شده با آنر 9 اندکی بهتر از تصاویر گلکسی نوت 8 هستند. این تفاوت تنها در زمان بزرگنمایی تصویر مشخص می‌شود و در شرایط عادی شاید نتوان تفاوت چندانی بین این دو مدل حس کرد. این وضعیت در تصویربرداری در نور کم، تصویربرداری با کمک فلش و تصویربرداری عادی به یک شکل باقی می‌ماند و برنده این بخش، آنر 9 است. برای درک قدرت دوربین Honor 9 باید بدانید که دوربین این مدل تقریبا همان دوربینی است که هواوی بر روی جدیدترین پرچم‌دار خود یعنی هواوی mate 10 نیز از آن استفاده کرده است.

باتری و امکانات جانبی
باتری Galaxy Note 8 از نظر آماری نیرومندتر به نظر می‌رسد زیرا این تلفن همراه هوشمند به باتری 3300 آمپرساعتی مجهز است ولی آنر 9 باتری 3200 آمپرساعتی دارد. با این وجود وقتی نمایشگر بزرگ‌تر و رزولوشن بالاتر گلکسی نوت 8 را در نظر بگیریم می‌توانیم درک کنیم که چرا این بخش به نفع آنر 9 تمام می‌شود. نتایج بنچ‌مارک استاندارد باتری نشان از این دارد که گلکسی نوت 8 می‌تواند برای مدت‌زمان 7 ساعت و 50 دقیقه به کار ادامه بدهد. با این وجود این آمار برای آنر 9 برابر با 8 ساعت و 1 دقیقه است که رقم تحسین‌برانگیزی برای یک باتری با این اندازه به‌حساب می‌آید.
هر دو محصول نیز به قابلیت شارژ سریع مجهز هستند و از مزیت حسگر اثرانگشت بهره می‌برند و نمی‌توان هیچ‌یک از آن‌ها را در این بخش از دیگری برتر دانست. در مجموع و با توجه به باتری بهتر آنر 9، امتیاز این قسمت به این همراه هوشمند اختصاص پیدا می‌کند.
در مجموع باید گفت که این دو تلفن همراه در میان برترین‌های بازار هستند ولی وقتی به یاد می‌آوریم که قیمت گلکسی نوت 8 تقریبا بیش از دو برابر قیمت Honor 9 است می‌توان درک کرد که چرا این محصول هواوی توانسته است تا برنده این رقابت تنگاتنگ باشد.
 
 


کد مطلب: 51450

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51450/مقایسه-دو-پرچم-دار-بزرگ-هواوی-آنر-9-برابر-گلکسی-نوت-8-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir