۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵

اینترنت 5G در قالب استاندارد جدید

ایتنا - بسیاری از غول‌های بزرگ تکنولوژی فعال در زمینه فناوری ارتباطات قوانین، مقررات و استانداردهای نسل جدید و پرسرعت اینترنت 5G را به امضا رساندند.
اینترنت 5G در قالب استاندارد جدید


 
به گزارش ایتنا از ایسنا، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای هر چه سریع‌تر آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند. بنابراین ایجاد و تعیین مقررات و استانداردهای برقراری این نسل جدید از اینترنت می‌تواند به راه‌اندازی هرچه بهتر آن کمک کند.

هم اکنون که سازمان 3GPP تصمیم گرفته است با همکاری غول‌های تکنولوژی فعال در زمینه فناوری ارتباطات، استانداردهای مربوط به گیرنده‌ها و فرستنده‌های نسل پنجم اینترنت موبایل را تعیین کند، این امر نشان دهنده آن است که دیگر بستر برقراری نسل جدید اینترنت 5G در جهان فراهم و محیا شده است.

سازمان 3GPP سازمانی است که مسئولیت تعریف و تعیین استانداردهای صنعتی برای فناوری های پس از شبکه اینترنت را بر عهده دارد. این سازمان همچنین مشخصات لازم برای تجهیزات 5G را درباره دکل‌های و گوشی های هوشمند نیز معین کرد.

حالا پس از آنکه این سازمان با همکاری سایر شرکت های تکنولوژی، استانداردها، قابلیت ها، خدمات و عملکردهای لازم را برای اپراتورها و سازندگان تلفن همراه و تجهیزات رادیویی مشخص کرده است، مهندسان شبکه از این پس قادر خواهند بود، برروی یک پلت‌فرم واحد برای تمامی دستگاه‌های 5G کار کنند و بر همین اساس تجهیزات و سرویس‌های نسل پنجم اینترنت را در سراسر جهان و برای استفاده عموم کاربران عرضه کنند.

این سازمان پس از آنکه غول‌های تکنولوژی فعال در زمینه فناوری ارتباطات در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال، به دیدار و گفت‌وگو پرداختند، استانداردهای لازم را اعلام کرد.

شرکت‌های زیادی برای برقراری و راه اندازی نسل پنجم اینترنت برای محصولات آینده خود اعلام آمادگی کرده‌اند که از مشهورترین آنها می توان به تی موبایل، سامسونگ، زد تی ای، ورایزن، سونی، وودافون، مدیاتکف هووآوی، NTT، تلکام، AT&T و کوالکام اشاره کرد.
کد مطلب: 51438
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام