۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳

هزینه‌های زیست‌ محیطی انفجار گوشی‌های هوشمند

ایتنا- برای آنکه بتوانیم به شهروندان بهترین برای سیاره خود تبدیل شویم، باید در طرح‌های فعلی گوشی‌های هوشمند تجدیدنظر کنیم و طرح‌های بهتر و جدیدتری ارائه دهیم.
هزینه‌های زیست‌ محیطی انفجار گوشی‌های هوشمند
شرکت اپل از زمانی که اعلام کرده است که قصد دارد سرعت عملکرد گوشی‌های هوشمند و قدیمی خود را پایین بیاورد، به شدت مورد شک و تردید قرار گرفته است. به هیچ وجه به نظر نمی‌رسد که اپل عمدا و بدون هیچ دلیل خاصی این کار را انجام دهد، ولی قطعا مردم چنین تصوری را خواهند داشت که علت این موضوع، ناتوانی اپل در به‌روزرسانی و ارائه یک طرح جدید برای جلوگیری از این کار بوده است.

به گزارش ایتنا از زد.دی نت، ساختار باتری‌های پلیمری لیتیوم به شکلی است که عملکرد آن به مرور زمان کمتر می‌شود. در حال حاضر هیچ گزینه جایگزینی وجود ندارد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد تا اپل از آن استفاده و از این مشکل جلوگیری کند، اما بالاخره اپل مجبور خواهد شد که برای جلوگیری از ریزش و بی‌اعتمادی مشتریان، چاره خوبی بیاندیشد.

به منظور ارائه یک تجربه سازگار برای باتری، اپل کدهایی را در آی.اُ.اس وارد کرده است که چرخه ساعتی SoC سری A را در هنگام ضعیف شدن عملکرد باتری کند می‌کند و سرعت CPU با افزایش عمر باتری کم می‌شود. با این روش از مشکلاتی همچون انفجار گوشی هوشمند جلوگیری می‌شود.
شما در صورتی که آیفون خود را به‌روزرسانی کرده‌اید، حتما به چرخه ساعتی سریع‌تری نیاز خواهید داشت و به همین منظور باید از کد مذکور در آی.اُ.اس استفاده کنید.

شاید نیاز به گفتن نباشد که انفجار این باتری‌ها می‌تواند آثار زیان‌باری بر سلامتی افراد و همچنین محیط زیست داشته باشد. ضمنا به این واقعیت هم باید توجه داشت که اکثر باتری‌های موجود در فروشگاه‌ها، تعمیر نمی‌شوند.
در صورتی که تحت پوشش اپل‌کِر(پشتیبانی فنی) باشید یا شرکت، ضمانت تعمیر به شما بدهد، می‌توانید گوشی خود را پس از قدیمی‌شدن تعویض کنید. با این کار گوشی شما به مرکز ارسال می‌شود، باتری آن عوض می‌شود و اگر قابل تعمیر نباشد، به بخش مواد خام می‌رود.

همچنین می‌دانیم که مقدار ضایعات الکترونیکی سال به سال بیشتر می‌شود و بخش عظیمی از این وسایل را باتری‌ها تشکیل می‌دهند که دفع آنها کار ساده‌ای نیست و وقت و هزینه زیادی می‌طلبد.
گوشی‌های اپل تا حدود زیادی از شیشه درست شده‌اند که می‌توان آن را احیا کرد ولی مابقی قسمت‌های آن به هم متصل هستند و جدا کردن آن ساده نیست.
بنابراین بهترین کار ممکن، تحویل گوشی‌های نامناسب به مراکز مخصوص است تا با روش‌های نوین بازیافت شوند.
 
کد مطلب: 51426
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام