۲
۰
plusresetminus
شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵

بررسی تخصصی گوشی Huawei Honor 9 / معرفی آنر 9

ایتنا - جدیدترین محصول شرکت هوآوی در رده Honor چه مشخصاتی و ویژگی‌هایی دارد؟
بررسی تخصصی گوشی Huawei Honor 9 / معرفی آنر 9

حسین رسولی
قصد داریم آخرین پرچم‌دار سری آنر از شرکت هواوی را بررسی کرده و ببینیم که هواوی آنر 9 چه قابلیت‌هایی را برای خریداران خود به همراه می‌آورد.

در این مقاله به ترتیب به بخش‌های مختلفی در این تلفن همراه هوشمند نگاه می‌اندازیم که شامل این موارد هستند:
راحتی و وضعیت ظاهری دستگاه، صفحه‌نمایش، سخت‌افزار و توان پردازشی، دوربین و باتری و امکانات جانبی. در ادامه خواهیم دید که آنر 9 در هر یک از این بخش‌ها چه امتیازی کسب می‌کند.

طراحی و وضعیت ظاهری دستگاه آنر 9
وقتی بحث طراحی ظاهری به میان می‌آید باید گفت که سلیقه شخصی یک عنصر کلیدی است. به همین دلیل نیز ممکن است نظرات ما در این بخش با شما چندان یکسان نباشد؛ لذا ابتدا با آمار و ارقام شروع می‌کنیم.
این تلفن همراه هوشمند ابعاد مناسبی برای یک دستگاه بزرگ‌تر از 5 اینچی دارد. دستگاه فقط 7.5 میلیمتر ضخامت دارد و طول آن 14.7 سانتی‌متر و عرض آن نیز 7.1 سانتی‌متر است. این ابعاد در یک قاب با وزن 155 گرمی جا گرفته است.
در بخش بالایی شاهد وجود دو خروجی حسگر هستیم که عملا کاربران کمترین میزان ارتباط مستقیم را با آنها دارند. در قسمت پایینی نیز در بخش وسط شاهد حضور درگاه یواس‌بی نوع C هستیم. در سمت چپ هم جک 3.5 میلی‌متری قرار داشته و در سمت راست بلندگوی این دستگاه را مشاهده می‌کنیم.
در کناره سمت چپ Honor 9  دکمه قفل کردن نمایشگر و دکمه کنترل صدای دستگاه وجود دارد. در سمت راست بدنه فقط یک سوراخ کوچک برای دسترسی به درگاه قرار دادن سیم‌کارت‌ها هست.

بخش جلویی دستگاه با یک نمایشگر در مرکز دستگاه پر شده است که لبه‌هایی بسیار نازک در کناره‌های آن وجود دارند. به بخش پایینی نمایشگر که نگاه می‌کنیم، ‌شاهد حضور حسگر اثرانگشت بر روی دستگاه هستیم و در بخش بالایی نیز بلندگوی ارتباط صوتی، دوربین سلفی و یک حسگر هست. در نیمه پایینی هیچ‌چیز خاصی دیده نمی‌شود. با این وجود در یک‌چهارم بالایی دستگاه شاهد لوگوی آنر هستیم و در بالاترین نقطه نیز دوربین دوقلو در سمت چپ، فلاش دوقلو در مرکز و نوشته‌های مربوط به مشخصات دوربین در سمت راست وجود دارند.
بدنه دستگاه در جلو و  در پشت از سطحی شیشه‌ای پوشیده شده است. بدنه اصلی اما از جنس آلومینیوم است. این تلفن همراه با رنگ‌بندی بسیار متنوع و جذابی عرضه می‌شود. خریداران Honor 9 می‌توانند از میان 6 رنگ مختلف، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. در مجموع باید گفت که طراحی این موبایل کاملا استاندارد است و در آن نمی‌توان هیچ نوآوری و غافلگیری‌ای را مشاهده کرد. با این وجود این طراحی بسیار راحت و جذاب است و کاربران می‌توانند به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.
آنر 9 نشان داده که چگونه می‌توان بدون در اختیار داشتن نمایشگر بدون لبه یا امکانات مدرن، طراحی جذابی داشت و یک محصول زیبا عرضه کرد.
 
 معرفی آنر 9

صفحه نمایش آنر 9
امروزه نمایشگر تلفن‌های همراه یکی از مهم‌ترین عناصر تعیین کننده در تلفن‌های همراه هوشمند است. آنر 9 صاحب یک نمایشگر خوب و با کیفیت مجهز است، با این وجود باید از حالا به شما بگوییم که خبری از یک نمایشگر انقلابی و منحصربه‌فرد نیست. صفحه‌ نمایش این تلفن همراه به نیکی می‌تواند کاربری‌های مناسب برای هر دسته‌ای از کاربران را تامین کند. آنر 9 به یک نمایشگر 5.15 اینچی مجهز است. این نمایشگر از نوع ال سی دی IPS است و از 16 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند.

نسبت این نمایشگر به بدنه آنر 9 برابر با 70 درصد بدنه است. نمایشگر با پشتیبانی از رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل به‌خوبی می‌تواند تراکم پیکسل 428 پیکسل در هر اینچ را به کاربران ارائه کند. همچنین نسبت تصویر 16 به 9 را در اختیار دارد که موجب می‌شود تا Honor 9 به یک نمایشگر فول اچ‌دی استاندارد و بسیار با کیفیت مجهز باشد.
این نمایشگر زاویه دید 178 درجه‌ای را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. همچنین دید این صفحه‌نمایش در زیر نور مستقیم طبیعی بسیار مناسب است. برای امنیت بیشتر کاربران و جلوگیری از آسیب‌دیدگی آسان نمایشگر آنر 9، این تلفن همراه به لایه حفاظتی گوریلاگلس 3 از شرکت کورنینگ تجهیز شده است. در مجموع باید گفت که این همراه هوشمند دارای یک نمایشگر خوب و مناسب است هرچند که نمی‌توان آن را در زمره برترین‌های بازار قرار داد ولی بازهم تمامی کاربری‌های مورد نیاز کاربران در آن پیش‌بینی شده است.

سخت‌افزار و توان پردازشی آنر 9
این بخش شامل چند مورد متفاوت است: پردازنده، رم، تراشه گرافیکی و حافظه داخلی.
پردازنده به کار گرفته شده در آنر 9 در نوع خود منحصربه‌فرد است. شرکت هواوی محصولات پردازشی مخصوص به خود را در اختیار دارد. از همین رو می‌توان گفت که مقایسه این تراشه‌ها با سایر محصولات موجود در بازار بسیار دشوار است. تراشه kirin 960 یکی از برترین محصولات تولید شده توسط شرکت hisilicon (یکی از زیرشاخه‌های هواوی) است و تنها پردازنده kirin 970 به‌عنوان تراشه‌ای نیرومندتر از این محصول عرضه شده است.
این تراشه شامل هشت هسته پردازشی می‌شود که چهار مورد از آن‌ها 2.4 و چهار مورد دیگر 1.8 گیگاهرتز کلاک دارند. نتایج بنچ‌مارک‌ها نشان از قدرت بسیار بالای این تراشه دارند. kirin 960 توانسته است در بنچ‌مارک Antutu به امتیاز 146599 دست پیدا کند. بنچ‌مارک Basemark OS II نیز امتیاز 3030 را برای Honor 9 به ارمغان آورده است. این پردازنده در بنچ‌مارک چندهسته‌ای Geekbench 4 هم امتیاز 6464 کسب کرده است. این امتیازها نشان می‌دهد که این همراه هوشمند یک سیستم بسیار قدرتمند در رده قیمتی مشابه با خود محسوب می‌شود و کاملا شانه به شانه جدیدترین‌ها و بهترین‌ها است. پردازنده گرافیکی mali G71 MP8 است که یک نمونه مناسب ولی نه‌چندان منحصربه‌فرد به‌حساب می‌آید.
رم تعبیه شده بر آنر 9 در دو مدل 4 و 6 گیگابایتی عرضه شده است. حافظه داخلی دستگاه بر اساس میزان رم موجود بر روی این تلفن همراه تعیین می‌شود. مدل 4 گیگابایتی با حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و مدل 6 گیگابایتی به حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز است. با این وجود می‌توان با استفاده از محفظه سیم‌کارت دوم، کارت‌های حافظه micro SD با حجم 256 گیگابایت را نیز بر روی این محصول مورد استفاده قرار داد.
 
 معرفی آنر 9

دوربین آنر 9
دوربین Huawei Honor 9 را می‌توان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول دانست. این تلفن همراه هوشمند به یک دوربین دوقلوی 20 و 12 مگاپیکسلی مجهز است. هر دوی این دو عدسی‌ها 27 میلی‌متری هستند و کیفیت بسیار شگفت‌انگیزی دارند. دوربین آن می‌تواند با استفاده از زوم خودکار بر پایه شناسایی فازهای مختلف تصویر، عکس‌هایی بسیار با کیفیت عرضه کنند. همچنین یک فلش دوقلو با دو هاله رنگ متفاوت نیز می‌توانند موجب شوند تا عکس‌های برداشت شده با آنر 9 در محیط‌های تاریک، رنگ‌بندی طبیعی‌ای داشته باشند. کیفیت فیلم‌برداری دوربین 2160P با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه است و یک گزینه ایده‌آل برای فیلم‌برداری محسوب می‌شود. دوربین سلفی آن یک عدسی 8 مگاپیکسلی است و کیفیت مناسب و نسبتا مطلوبی دارد.

باتری و امکانات جانبی آنر 9
باتری آنر 9 بر اساس رسم امروزی بیشتر شرکت‌ها، غیرقابل تعویض توسط کاربر است. این باتری حجم 3200 آمپرساعت توان دارد. به عبارت دیگر، اندکی بیش از 8 ساعت می‌شود با Honor 9 مداوما کار کرد.
از جمله قابلیت‌های جانبی آنر 9 می‌توان به گزینه شارژ سریع اشاره کرد تا در طول 30 دقیقه شاهد شارژ 40 درصدی این باتری باشیم. دیگر قابلیت این تلفن همراه حسگر اثرانگشت است که بسیار سریع و مناسب عمل می‌کند. در بررسی که به عمل آوردیم حتی با لمس وارونه یا با انگشت خیس نیز گوشی هوشمندی و توان خود را ثابت کرد. همچنین آنر 9 با اندروید نسخه 7 به بازار عرضه شده است و فعلا خبری از به‌روزرسانی آن به اندروید 8 نیست. این سیستم عامل با پوسته EMUI نسخه 5.1 به مشتریان عرضه می‌شود.
 
 معرفی آنر 9

در پایان بررسی گوشی جدید هوآوی یعنی آنر 9 باید گفت که Honor 9 یک تلفن همراه بسیار مناسب است که علیرغم مجهز نبودن به قابلیت‌های به اصطلاح لبه و پیشرو یک گزینه بسیار عالی برای کسانیست که طالب محصولاتی استاندارد ولی نیرومندند. البته ناگفته نماند که دوربین این تلفن همراه در میان برترین‌های بازار به‌حساب می‌آید. در مجموع می‌توان گفت که وقتی قیمت این موبایل جدید را در کنار امکانات آن قرار می‌دهیم، قدرت اصلی آنر 9 بیش‌ از پیش برای ما هویدا می‌شود. این تلفن همراه یکی از برترین محصولات عرضه شده در رده قیمتی خودش است و به‌خوبی برای تقریبا هر کاربری و هر سلیقه‌ای کاربرد دارد.

              در همین زمینه بخوانید:
                           -   مقایسه دو پرچم‌دار بزرگ: هواوی آنر 9 در برابر گلکسی نوت 8 سامسونگ
                           -   گزارش تصویری ایتنا / گوشی هوشمند آنر 9
  
کد مطلب: 51417
نام شما
آدرس ايميل شما


علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت شما بنده گوشی honor9 را مدتی داشتم.دوربین سلفیش ضعیف است زود داغ میکرد و باطریش خالی میشود. هنگام بازی و فیلم دیدن هنگ میکردو نسبت به قیمت گرانش کارایی خوبی ندارد...گران خریدم بعد ارزان فروختم.
صدیقه
feedback
Iran, Islamic Republic of
این گوشی جالبی نیست اونم با این قیمت گزاف...کلا گوشی عیب های زیادی دارد و قطعات آن کیفیت خوبی ندارد.بنده توصیه میکنم یک گوشی با کیفیت مناسب و قیمت خوب تر خرید کنید.سپاس
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام