کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مصرف اینترنت کمتر در یلدایی که گذشت

2 دی 1396 ساعت 9:20

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی استفاده از اینترنت در شب یلدا، از لزوم فرهنگ‌سازی از طریق فضای مجازی سخن گفت.




 

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود درباره مصرف اینترنت شب یلدا نوشت: در شب یلدای امسال، مجموع میزان استفاده از مشترکین از اینترنت، ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌داد.

وی همچنین به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از فضای مجازی تاکید و بیان کرد: این آمار می‌تواند حاکی از آن باشد که فرهنگ‌سازی از طریف فضای مجازی برای کنار گذاشتن گوشی‌ها و حضور صمیمی در کانون خانواده موثر بوده است.
پیش از این نیز آذری جهرمی در راستای فعالیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه خدمات فضای مجازی مناسب کودکان و نوجوانان، از تهیه پیش‌نویس «سند حمایتی توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» خبر داده بود که از جمله اهداف این سند نیز فرهنگ‌سازی و فراهم‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی محتوایی و اعتمادی عنوان شده بود.

در این پیش‌نویس، ضمن بررسی چالش‌های فضای مجازی کودک و نوجوان و با اشاره به اسناد بالادستی و الزامات قانونی در حمایت و حفاظت از این قشر جامعه، از سه منظر فرهنگی، اقتصادی و حقوق شهروندی به تبیین ابعاد مختلف در موضوع پرداخته و سپس به نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و تنظیم قوانین، به منظور حفظ منافع کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات و فعالان این حوزه و همچنین توجه به ترویج و فرهنگ‌سازی در مجامع بین‌المللی اشاره شده است.

برات قنبری -از مسوولان مخابراتی کشور- نیز درباره حفاظت در فضای مجازی، معتقد است: برای ما فرهنگ و امنیت مهم است. ما به عنوان ICT باید امنیت‌سازی و فرهنگ‌سازی کنیم. زمانی که در کشور بزرگی همچون چین کودکی را در عرض ۱۵ ساعت از طریق تکنولوژی‌های نوین پیدا می‌کنند، این یعنی ICT امنیت‌آفرین است.
بنابراین به نظر می‌رسد در کنار راهکارهای سلبی که به دنبال آسیب‌های فضای مجازی ارائه می‌شود و از آن جمله می‌توان به محدود کردن این فضا و فیلترینگ اشاره کرد، در حال حاضر توجه مسوولان به موضوع فرهنگ‌سازی هم جلب شده، به همین خاطر است که علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی برای فیلترینگ و از طرفی ناتوانی در مقابله فیلترشکن‌ها، راهکار فرهنگ‌سازی جایگزین شده است.


کد مطلب: 51412

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51412/مصرف-اینترنت-کمتر-یلدایی-گذشت

ايتنا
  https://www.itna.ir