۰
plusresetminus
شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۷

سومریان و کمک به ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی و افزوده

ایتنا- سومریان در ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و سه بعدی در فضای ابری آمازون به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.
سومریان و کمک به ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی و افزوده
شرکت آمازون که مدتی پیش، ابزار "سومریان" را عرضه کرد،‌ اکنون نهایت توانش را در راستای توسعه فناوری‌های واقعیت‌ افزوده و واقعیت‌ مجازی برای ابزار مزبور بکار بسته است. این ابزار، مبتنی بر مرورگر عمل نموده و برای توسعه تجربه واقعیت‌ مجازی و واقعیت‌ افزوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این برنامه تحت وب، می‌بایست فرآیند تولید تجارب سه‌بعدی در پلتفرم‌های مختلف را برای توسعه‌دهندگان تسهیل نماید. ابزار سومریان شرکت آمازون، به‌صورت پیش‌نمایش و با تعداد محدود از امروز در دسترس است. عرضه گسترده‌تر این محصول در ماه‌های آینده عملی خواهد شد.

به گزارش ایتنا از رایورز آمازون این ابزار را تا حد ممکن ساده تولید کرده است تا توسعه‌دهندگان مبتدی بتوانند تجارب موردنظر خود را عملی نمایند و در عین حال، از قدرت بالای این ابزار به‌منظور تولید آسان محتوای جذاب اطمینان داشته باشند.
سومریان، در حقیقت یک سرویس جدید از شرکت آمازون است که هدف و مقصود آن کمک به توسعه‌دهندگان در ساخت برنامه‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سه‌بعدی در سرویس‌های وب آمازون (AWS) است.
 
این ابزار کم‌کد، برای ساخت صحنه‌ها و برنامه‌ها، یک رابط کاربری اشاره و کلیک ارائه می‌دهد که باید به توسعه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بدون نیاز به چندین سال تجربه طراحی و کدنویسی کمک نماید. سومریان یک کتابخانه از دارایی‌ها و نمونه‌های از پیش ساخته‌شده دارد و در صورتی که کاربران تمایل داشته باشند، می‌توانند آنها را آپلود کنند.
گفتنی است این برنامه از پروژه‌های FBX و OBJ پشتیبانی نموده و در آینده‌ای نزدیک از یونیتی پشتیبانی خواهد شد.
 
مارکو آرجنتی، معاون فناوری AWS این شرکت می‌گوید: «با آمازون سومریان، ایجاد یک برنامه واقعی و تعاملی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ظرف چند ساعت برای هر توسعه‌دهنده امکان‌پذیر است.»
این کارها را می‌توان در پلتفرم‌های مختلف انجام داد. این ابزار از اوکولوس ریفت، اچ.تی.سی وایو و دستگاه‌های iOS با مرورگرهای سازگار با وب‌وی.آر پشتیبانی می‌کند. همچنین برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از AR Core روی اندروید در حال انجام است.
 
کاربران در صنایع مختلف به دنبال بررسی پتانسیل استفاده از فناوری‌های VR و AR هستند. این پتانسیل شامل آموزش کارکنان، ایجاد تجربه‌های جدید مشتری و مشابه آن می‌باشد.
 
کد مطلب: 51410
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام