کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شبکه LTE بستری برای اینترنت 5G

29 آذر 1396 ساعت 13:34

ایتنا - پیاده سازی شبکه سیار LTE به صورت کاملا نرم‌افزاری جهت ایجاد شبکه خصوصی و بستر تست نسل پنجم، توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.





در ادامه فعالیت‌های مرتبط با 5G و جهت فراهم کردن ایجاد بستر ارتباطی برای تست سرویس و قابلیت‌های 5G، پژوهشگران پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق شدند شبکه کامل LTE متشکل از EPC و eNB  را به‌صورت نرم‌افزاری پیاده‌سازی کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بنا بر این گزارش، با پیاده سازی شبکه LTE ، علاوه بر ایجاد یک بستر تست انعطاف ‌پذیر، مقدمات لازم برای حرکت به سمت نسل پنجم شبکه ارتباطات سیار فراهم می‌گردد.
در این شبکه‌ فقط بخش کوچکی از فرستنده و گیرنده به صورت سخت‌افزاری باقی می‌ماند و اپراتور به ندرت لازم خواهد داشت که سخت افزار را تغییر دهد. در تست‌هایی که توسط این شبکه انجام شد سرعت دانلود حدود 17Mbps برای مشترکین فراهم می‌گردد.

همچنین از طریق شبکه IoT متصل به این شبکه‌، جریان ویدیوی زنده به سرور ارسال می‌گردد که می‌تواند جهت مونیتورینگ نظارت هوشمند کاربرد داشته باشد. در طرح حاضر، استریم ویدئوی زنده با فرمت H.264 در شبکه LTE پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات فرستاده می‌شود به طوری که کاربران (UE) ویدئو را با کیفیت مطلوب و کمترین تاخیر دریافت می‌کنند.

بنا بر اعلام برای اتصال به این شبکه از دانگل 4G استفاده شده است. ویدئوی کد شده از طریق این دانگل به شبکه‌ی LTE (eNodeB) نرم افزاری ارسال و در نهایت کابران (UEs) این ویدئو را دریافت خواهند کرد. به منظور بررسی پارامترهای کیفیت سرویس از جمله تاخیر و نرخ از دست رفتن بسته، ویدئوی دریافتی توسط کاربران به روش full reference مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


کد مطلب: 51398

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51398/شبکه-lte-بستری-اینترنت-5g

ايتنا
  https://www.itna.ir