کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجزیه و تحلیل واقعیت ترکیبی و یک فرصت چندین میلیارد دلاری

29 آذر 1396 ساعت 17:50

ایتنا- واقعیت ترکیبی حاصل از قرار گرفتن واقعیت مجازی و افزوده در کنار هم برای غرق کابر در یک برنامه از پیش برنامه‌ریزی شده است که اصل آن در دنیای واقعی قرار دارد.


ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، اوپتیمازلی و کیس‌متریکس برای اینترنت دوبعدی طراحی شده‌اند. این ابزارها از طریق صفحه‌نمایش‌های تخت در لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند ارزیابی می‌شوند.
ابزارهای تجزیه و تحلیل دوبعدی با رشد واقعیت افزوده (اِی.آر) و واقعیت مجازی(وی.آر)، تقریباً کارآمدی قبلی خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایتنا از رایورز ترکیب واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، یک اینترنت واقعیت ترکیبی سه‌بعدی بوجود می‌آورد که جهان ما را پوشش می‌دهد. بنابراین، برای رسیدن به یک بینش عملی از رفتار کاربر، ابزارهای تجزیه و تحلیل آینده مستلزم استخراج اطلاعات از فضای سه‌بعدی جهان واقعی است که کاربر در آن زندگی می‌کند و صرفاً متکی به صفحه نمایش‌های تخت دوبعدی نیست.

تجزیه‌ و تحلیل‌های واقعیت ترکیبی، یک فرصت چند میلیارد دلاری برای افراد فراهم می‌کند.
ظهور ARKit برای iOS و ARCore برای اندروید، یک بازار از گوشی‌های هوشمند با قابلیت واقعیت افزوده ایجاد کرده است که پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال 2018، نزدیک 900 میلیون کاربر داشته باشد و تا پایان 2021، این تعداد به سه میلیارد نفر برسد و همین موضوع و این تعداد کاربر بالقوه، عملاً نشانه وجود یک فرصت چند میلیارد دلاری است.

وقتی چنین بازاری برای واقعیت افزوده به وجود بیاید، شرکت‌های بزرگ و کسب‌وکارهای نوپای فعال در زمینه فناوری، برنامه‌های واقعیت افزوده سازمان و مشتری را راه‌اندازی خواهند کرد و این کار، فرصت‌های بسیار زیادی در قالب برنامه‌های SaaS برای تجزیه و تحلیل‌های سه‌بعدی واقعیت افزوده ارائه خواهد کرد.

سلرو نیکراز، مدیرعامل و مؤسس متاسایتس، یک پلتفرم تجزیه‌وتحلیل برای واقعیت افزوده همراه است.
وی اذعان داشت: «ابزارهای تجزیه و تحلیل موجود نیز باید همگام با رشد iOS و اندروید رشد کند تا بتواند نیازهای کاربران و سازمان‌ها را برآورده سازد. رابط کاربری در عصر واقعیت افزوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.»
 
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «این انتقال به رابط کاربری سه‌بعدی نیازمند تمرکز بر انواع جدید داده است. به عنوان مثال، آیا فاصله کاربر با اشیاء واقعیت ترکیبی با استفاده از گوشی همراه، دیده می‌شود؟ آیا افراد به گوشی نزدیک یا از گوشی دور می‌شوند؟ با چه سرعتی این کار انجام می‌شود؟»
 


کد مطلب: 51383

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51383/تجزیه-تحلیل-واقعیت-ترکیبی-یک-فرصت-چندین-میلیارد-دلاری

ايتنا
  https://www.itna.ir