۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱

نقش رایانش ابری در توسعه و تسهیل کسب‌ و کار

ایتنا- رایانش در زمینه‌های مختلفی از جمله توسعه کسب و کار می‌تواند مفید و موثر واقع شود.
نقش رایانش ابری در توسعه و تسهیل کسب‌ و کار
رایانش ابری  -که از ترکیب دو کلمه رایانش و ابر ایجاد شده‌- بر پایه شبکه‌های رایانه‌ای مانند اینترنت است که الگویی تازه برای عرضه، مصرف و تحویل خدمات رایانشی (شامل زیرساخت، نرم‌افزار، بستر و سایر منابع رایانشی) با بکارگیری شبکه، ارائه می‌کند.

به گزارش ایتنا از رایورز ابر در اینجا استعاره از شبکه یا شبکه‌ای از شبکه‌های وسیع مانند اینترنت است که کاربر معمولی از پشت صحنه و آنچه در پی آن اتفاق می‌افتد اطلاع دقیقی ندارد (مانند فضای داخل ابر). در نمودارهای شبکه‌های رایانه‌ای نیز از تصویر ابر برای نشان دادن شبکه اینترنت استفاده می‌شود.
دلیل تشبیه اینترنت به ابر در این است که اینترنت همچون ابر، جزئیات فنی‌ را از دید کاربران پنهان می‌سازد و لایه‌ای از انتزاع را میان این جزئیات فنی و کاربران به وجود می‌آورد.

مفهوم رایانش ابری در حوزه کسب‌وکار بسیار تأثیرگذار بوده است، به خصوص در راه‌اندازی، توسعه و رشد کسب‌وکارهای اینترنتی یا مبتنی بر اینترنت، این تأثیر بیشتر و عمیق‌تر به نظر می‌رسد.
پیش از اینکه رایانش ابری به شکل امروزی عمومیت یابد، راه‌اندازی یک کسب‌وکار در دنیای فناوری اطلاعات بسیار گران بود. بسیاری از شرکت‌ها، بخش زیادی از سرمایه‌های خود را صرف خریدن سرورهای اختصاصی، کسب مجوزهای نرم‌افزارهای مختلف و از این قبیل موارد می‌کردند.
با وجود رایانش ابری، کارآفرینان به سرمایه کمتری در آغاز کار نیاز داشته و سرمایه‌گذاران نیز ریسک کمتری متحمل می‌شوند.

افراد برای کسب درآمد و برآوردن نیازهای خود، به زمینه‌های شغلی مختلفی روی می‌آورند و در این مسیر از ابزارهای مختلفی برای بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار خود سود می‌جویند.
بدیهی است که رایانش ابری نیز از این مسئله مستثنی نیست و اغلب اهالی دنیای کسب‌وکار، پتانسیل‌های این فناوری در زمینه تجارت را دریافته‌اند.
 
چنین امکاناتی می‌توانند باعث افزایش بهره‌وری در محیط‌های تجاری شوند.
در نهایت باید گفت، استفاده از انواع مختلف خدمات ابری و ترکیب‌ آنها، نه‌تنها کسب‌وکار را آسان‌ می‌کند، بلکه ارائه مدل‌های تجاری جدید را برای اهالی دنیای تجارت ممکن می‌سازد.
 
کد مطلب: 51371
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام