۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵

راه‌اندازی مرکز آزمایش و تأیید فناوری اینترنت اشیاء کم‌پهنا

ایتنا- هواوی در پی آن است که مرکز تست و تأیید فناوری اینترنت اشیاء کم‌پهنا (NB-IoT) را در استرالیا راه اندازی کند. مسلما این مرکز کمک زیادی به توسعه و اشاعه این فناوری خواهد کرد.
راه‌اندازی مرکز آزمایش و تأیید فناوری اینترنت اشیاء کم‌پهنا
اینترنت اشیاء کم‌پهنا، یکی از فناوری‌های LPWAN است که این قابلیت را فراهم می‌سازد تا تعداد زیادی از دستگاه‌ها و سرویس‌ها بتوانند از طریق شبکه‌های سلولی به یکدیگر متصل شده و شبکه‌ای را تشکیل دهند. اینترنت اشیاء کم‌پهنا (NB-IoT) نوعی فناوری است که توسط سازمان استانداردسازی GPP 3 برای حمایت از اینترنت اشیاء به وجود آمده است. البته فناوری‌های مشابه دیگری نیز با همین هدف ایجاد شده‌اند.

به گزارش ایتنا از رایورز هدف این فناوری، تمرکز بر روی هزینه کم، دوام بیشتر باتری، پوشش در مناطق داخلی و پشتیبانی از تعداد زیاد دستگاه‌هاست.
به گفته کارشناسان، فناوری با بهره‌گیری از پهنای باند بسیار باریک 200 کیلوهرتزی (180 کیلوهرتز به علاوه محافظ بین باند) این مزیت چشمگیر را دارد که می‌تواند نرخ انتقال چند ده کیلوبیتی را به سادگی فراهم سازد.
 
شرکت هواوی اعلام کرده است که به راه‌اندازی مرکز مخصوص آزمایش و تأیید دستگاه‌ها، نمایشگرها و حسگرهای اینترنت اشیاء کم‌پهنا، در استرالیا کمک خواهد نمود.
بر اساس توافقات صورت گرفته، این مرکز در محوطه دانشگاه JCU در کرنز واقع در کوئینزلند شمالی ساخته خواهد شد. ساخت این مرکز پیشرفتی بزرگ در عرصه فناوری مورد بحث به حساب می‌آید.
 
مطابق جزئیات منتشره، قرار است پس از ساخت مرکز مذکور در محوطه دانشگاه JCU، دستگاه‌هایی که در آنها از اینترنت اشیاء کم‌پهنا استفاده شده است، بر اساس یک سری از استانداردها -که در سازمان‌های بین‌المللی از جمله NATA تصویب شده است- تست و تأیید شوند.
 

کمپانی هواوی پذیرفته است که در جهت راه‌اندازی این مرکز، تجهیزات و پشتیبانی لازم برای طراحی، تجهیز و برپاکردن آزمایشگاه را فراهم نماید. لازم به ذکر است با وجود ارائه حمایت‌های لازم از لحاظ مالی و تجهیزات از طرف هواوی، این شرکت به هیچ وجه در فرآیند آزمایش و تأیید حضور نخواهد داشت.

بدین‌ترتیب و از دید صاحبنظران، این همکاری می‌تواند استرالیا را در زمینه توسعه و استقرار فناوری نوین مبتنی بر اینترنت اشیاء کم‌پهنا، به کشوری پیشگام تبدیل نموده و از این پس، به عنوان رهبر اینترنت اشیاء در جهان به شمار آید.
چنین موقعیتی طبعاً برای هواوی به عنوان همکار و مشارکت‌کننده نیز رقم خواهد خورد.
 
 
کد مطلب: 51370
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام