کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشعل المپیک در دستان ربات‌ها!

27 آذر 1396 ساعت 10:47

ایتنا - در چهل و یکمین روز از مراسم حمل مشعل المپیک در دایجون کره جنوبی، ربات ها هم خوش درخشیدند و دو ربات ساخت این کشور هم در این مراسم شرکت داشتند.


 

 یکی از این ربات‌ها توسط موسسه علم و فناوری KAIST کره جنوبی ساخته شده و برای مدتی مشعل بازی های المپیک زمستانی را در خیابان با خود حمل کرد.

ربات یادشده که هوبو نام دارد در سال ۲۰۱۵ جایزه چالش رباتیک جهانی دارپا را نیز از آن خود کرده بود. این ربات برای اثبات قابلیت های خود بعد از طی یک مسیر کوتاه با استفاده از یک دست خود دیواری را که بر سر راهش قرار داشت، شکافت و با دست دیگر خود مشعل المپیک را از محل شکافته شده به یکی از اساتید دانشگاهی طراح خود تحویل داد.

به گزارش ایتنا از مهر، سازندگان این ربات هدف از این کار را نمایش توانمندی‌های نامحدود ربات‌ها اعلام کرده‌اند. آنها می گویند در آینده می‌توان از ربات ها برای انجام امور متنوعی استفاده کرد.

ربات دیگری که در جریان برگزاری مراسم حمل مشعل المپیک به نمایش گذاشته شده ربات بزرگی بود که یک انسان با نشستن بر روی آن می‌توانست حرکتش را در خیابان ها کنترل کند. این ربات که FX-۲ نام دارد برای اولین بار در جریان برگزاری مراسم مذکور در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. این ربات ۱۸۲ سانتیمتری دارای دو دست بزرگ با ۵ انگشت برای انجام وظایف گوناگون است.

کره جنوبی اعلام کرده که از بسیاری از فناوری‌های رباتیک برای انجام هر چه بهتر بازی‌های المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ این کشور استفاده می کند و از جمله ۸۵ ربات را برای کمک به برگزاری هر چه بهتر مسابقات به کار می‌گیرد. در عین حال ژاپن نیز می‌گوید برای برگزاری المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ از خودروهای خودران و یک دهکده کامل رباتیک بهره می‌گیرد.


کد مطلب: 51365

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51365/مشعل-المپیک-دستان-ربات-ها

ايتنا
  https://www.itna.ir