کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

منتظر سیستم هوشمند جدید مرسدس-بنز در نمایشگاه CES 2018 باشید

سايت خبری ايتنا , 28 آذر 1396 ساعت 0:04

ایتنا - شرکت آلمانی این فناوری را به سیستم تشخیص ضربان قلب، فشار خون، میزان خواب‌آلودگی، میزان مصرف الکل و ... در راننده مجهز کرده است.


شرکت مرسدس-بنز که به واسطه اتومبیل‌های لوکس و زیبای خود شهرت جهانی دارد اعلام کرد فناوری جدیدی را برای نمایشگر لمسی و سیستم داخلی اتومبیل‌های جدید تولید کرده است که از آن در بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان موسوم به CES 2018 رونمایی می‌کند.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، مرسدس-بنز توضیح داد که این سیستم هوشمند داخل خود را ماه آینده در لاس‌وگاس آمریکا در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
سیستم جدید MBUX نامگذاری شده است و می‌تواند تجربه راننده و سرنشینان از سفرهای زمینی را کاملا تغییر دهد.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود در مرحله نخست سیستم هوشمند MBUX فقط برای خودروهای گران قیمت مرسدس-بنز عرضه شود، شرکت آلمانی آن را به سیستم تشخیص ضربان قلب، فشار خون، میزان خواب‌آلودگی، میزان مصرف الکل و... در راننده مجهز کرده است.

این سیستم به صورت مستقیم با چراغ‌های اتومبیل در ارتباط است و هر زمان که هوای محیط را تاریک تشخیص دهد به صورت خودکار چراغ‌ها را روشن می‌کند و البته شدت نوردهی چراغ‌ها نیز می‌تواند از طریق این سیستم تنظیم شود.

سیستم هوشمند مرکزی جدید مرسدس-بنز با آنتن ماهواره‌ای اتومبیل ارتباط لحظه به لحظه دارد و اگر بر اساس داده‌های دریافتی تشخیص دهد که در شعاع 2 کیلومتری تصادف شده است یا مانعی در جاده وجود دارد آن را اطلاع می‌دهد و در صورت عدم توجه راننده به صورت خودکار دست به کار می‌شود تا جلوی بروز هرگونه برخورد را بگیرد.

هنوز شرکت مرسدس-بنز اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است و با این وجود قرار است ماه آینده در نخستین روز برگزاری CES 2018 برای معرفی این فناوری یک کنفرانس مطبوعاتی در این نمایشگاه برگزار شود.
 


کد مطلب: 51353

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51353/منتظر-سیستم-هوشمند-جدید-مرسدس-بنز-نمایشگاه-ces-2018-باشید

ايتنا
  https://www.itna.ir