کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۹۹ درصد کارمندان برای سازمان خود خطر سایبری ایجاد کرده‌اند

11 دی 1396 ساعت 12:40

ایتنا - کارشناسان می‌گویند 96 درصد کارمندان خطاکار شناسه کاربری و رمز عبور خود را روی حافظه رایانه مربوطه در سازمان ذخیره کرده‌اند.


در یک سازمان متوسط و بزرگ، علاوه بر اتوماسیون و با وجود بکارگیری تجهیزات و نرم‌افزارهای الزامی و همچنین آموزش مداوم برای بروز بودن مدیران و کارکنان، به نظر می‌رسد مقوله "امنیت" حلقه مفقوده‌ای است که اغلب از نظر مدیران و تصمیم‌گیرندگان مخفی می‌ماند.

محققین و صاحبنظران قویاً معتقدند که در داخل شرکت‌ها و سازمان‌ها به شکل طبیعی، پتانسیل‌هایی برای آسیب‌پذیری و ایجاد مخاطره وجود دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
واقعیت این است که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به عنوان یک کارمند ساده باعث شوید سازمانی که در آن کار می‌کنید در معرض خطر حملات سایبری قرار گیرد و این را نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، از میان 1000 کارمندی که اخیراً در بررسی مرکز توسعه خدمات پردازش ابری Intermedia حضور داشتند، 99 درصد آنها اعلام کردند در ماه‌ها یا سال‌های پیش، اقدامی انجام داده‌‌اند که می‌توانسته سازمان آنها را در معرض خطرات سایبری قرار دهد.

با این توضیحات، به نظر شما این طیف گسترده از افراد چه اقداماتی انجام داده‌اند که باعث شده است خطر جدی سایبری سازمان آنها را تهدید کند؟
کارشناسان می‌گویند 96 درصد این افراد، شناسه کاربری و رمز عبور خود را روی حافظه رایانه مربوطه در سازمان ذخیره نموده و بخشی دیگر، در فضای سازمانی از دستگاه الکترونیکی شخصی استفاده می‌کنند.

اما اینها تنها تهدیدات احتمالی نیست. در گزارش نهایی این مرکز همچنین گفته شده: «در زمینه ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مبتنی بر حساب کاربری سازمانی، کارمندان اهداف شخصی خود را به امنیت سازمانی ترجیح می‌دهند و نگران مشکلات احتمالی برای فضای کاری خود نیستند.»

مرکز Intermedia با بررسی و تحلیل آمار و داده‌های این مطالعه، به این نتیجه رسیده است که سهل‌انگاری کارمندان حتی می‌تواند اطلاعات سازمان در فضای پردازش ابری را نیز به خطر انداخته و آنها را با مشکلات جدی مواجه سازد.
 


کد مطلب: 51325

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51325/۹۹-درصد-کارمندان-سازمان-خود-خطر-سایبری-ایجاد-کرده-اند

ايتنا
  https://www.itna.ir