کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستیار هوشمند الکسا فمینیست است

سايت خبری ايتنا , 25 آذر 1396 ساعت 3:00

ایتنا - کارشناسان می‌گویند شرکت آمازون آن را به گونه‌ای ساخته است که الکسا را می‌توان فمینیست خواند و آن را طرفدار حقوق زنان دانست.


سیلندر هوشمند آمازون که هم اکنون سه ساله شده است و از آن با نام «الکسا» یاد می‌کنند، یک دستیار هوشمند است که فرمان‌های صوتی را دریافت می‌کند و این امکان را برای اعضای خانه فراهم می‌آورد تا بدون دخالت دست بتوانند موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کنند، لیستی از موزیک‌های مورد نظر بسازند، سیستم گرمایش خانه را تنظیم کنند و کارهای این چنینی انجام دهند.

به گزارش ایتنا به نقل از گاردین، اگرچه این استوانه کوچک، قابلیت‌های فراوانی را شامل می‌شود، ولی کارشناسان می‌گویند شرکت آمازون آن را به گونه‌ای ساخته است که الکسا را می‌توان فمینیست خواند و آن را طرفدار حقوق زنان دانست.

روزنامه گاردین بر اساس سوال‌های شفاهی که از الکسا کرد و پاسخ‌هایی که از او گرفت متوجه شد این دستگاه کوچک از جنگ‌جویان بزرگ فمینیست و عدالت اجتماعی است!

از الکسا سوالاتی در مورد گرایشات سیاسی او پرسیده شد و خبرنگار روزنامه گاردین از او این سوال را مطرح کرد که آیا او یک فمینیست است یا خیر. این دستگاه در پاسخ گفت: «بله، من مدافع حقوق زنان هستم، مانند هر فرد دیگری که به نابودی نابرابری میان زنان و مردان در جامعه اعتقاد دارد.»

خبرنگار روزنامه گاردین همچنین در مورد حقوق اجتماعی سیاه‌پوستان از این دستگاه سوال کرد و الکسا به سرعت پاسخ داد: «زندگی سیاهان و جنش‌های وابسته به آن یکی از مهم‌ترین مسایلی محسوب می‌شود که به آن توجه می‌کنم. مهم است که همواره در مورد برابری و عدالت اجتماعی صحبت کنیم.»
 


کد مطلب: 51315

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51315/دستیار-هوشمند-الکسا-فمینیست

ايتنا
  https://www.itna.ir