کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل، در چین مرکز هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کند

سايت خبری ايتنا , 25 آذر 1396 ساعت 11:39

ایتنا - چین در تازه‌ترین برنامه خود اعلام کرده که تا سال 2030، به برترین قطب نوآوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل خواهد شد.


شرکت گوگل به تازگی اعلام کرد که برای راه‌اندازی یک مرکز هوش مصنوعی در چین برنامه‌ریزی کرده است. این خبر توسط فی فی لی، دانشمند ارشد گوگل، منتشر شد.
بر اساس اعلام پکن، مرکز مزبور بر پژوهش‌های مرتبط با هوش مصنوعی تمرکز خواهد داشت و مهندسان گوگل که در چین مستقر هستند نیز این طرح را پشتیبانی می‌کنند.
ین مرکز علاوه بر انجام تحقیقات مختلف، برای کنفرانس‌های جامعه هوش مصنوعی و رویدادهایی که در رابطه با این موضوع در چین برگزار می‌شود، پشتیبانی مالی ارائه خواهد داد.

به گزارش ایتنا از ونچربیت، لی در یک پست وبلاگی اذعان داشت: «من به همراه دکتر جیا لی، رییس پژوهش و توسعه در گوگل کلود اِی.آی، این برنامه را پیش خواهیم برد و هماهنگی‌های لازم را برای آن انجام خواهیم داد.»
این مرکز جدید که اختصاصا برای تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی ساخته شده است، نخستین مرکز گوگل در آسیاست که به این موضوع می‌پردازد. البته مراکز دیگری هم در سایر شهرهای دنیا مانند نیویورک، تورنتو، لندن و زوریخ وجود دارند که ماموریت مشابهی را در دستور کار خود دارند.
 
بنابر گزارش بلومبرگ، موتور جست‌وجوی گوگل در سال 2010 چین را ترک کرد، ولی این شرکت که خودش را در رتبه نخست هوش مصنوعی دنیا می‌داند، تلاش کرده است که با برنامه متن باز محبوب خود تحت عنوان "تنسورفلو" که در بین توسعه دهندگان و محققان معروف است، مسیر خود برای ورود به کشور چین را باز نگهداشته و آن را حفظ نماید.

 
گفتنی است یک مطالعه بین‌المللی که نتایج آن در ماه گذشته منتشر شد، دو دانشگاه چینی را در کنار مایکروسافت و گوگل قرار داد و نشان داد که این دو دانشگاه از نظر پژوهش‌های هوش مصنوعی، تفاوت چندانی با مایکروسافت و گوگل ندارند.
 

با این‌که از سال 2010 به‌بعد، موتور جست‌وجوی گوگل در چین از کار افتاده است، ولی این شرکت هم‌چنان در چین حضور دارد و با ایجاد روابط همکاری با شرکت‌های بومی پیشرفت زیادی داشته است. آخرین مورد آن، انعقاد یک همکاری تازه با دولت محلی چین برای برگزاری مجمع هوش مصنوعی در شهر ووژن بوده است.
 
از طرف دیگر، دولت چین به‌دنبال نوآوری‌های فناوری مانند هوش مصنوعی است تا روند کند اقتصاد خود را احیاء کند. این کشور در تازه‌ترین برنامه خود اعلام کرده که تا سال 2030، به برترین قطب نوآوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل خواهد شد.
 


کد مطلب: 51310

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51310/گوگل-چین-مرکز-هوش-مصنوعی-راه-اندازی-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir