۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

افزودن هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ادوبی لایت‌روم

ایتنا- قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ادوبی لایت‌روم اضافه می‌شود. هدف از این امر، امکان تنظیم خودکار این برنامه است.
افزودن هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به ادوبی لایت‌روم
ادوبی‌ لایت‌روم، یک نرم‌افزار پردازشگر و ویرایشگر عکس است که توسط شرکت ادوبی برای دو سیستم‌‌عامل ویندوز و اُ.اس 10 (سیستم‌عامل دستگاه‌های MAC) منتشر شده است. امکان مشاهده، ویرایش و روتوش تعداد زیادی از عکس‌های دیجیتالی توسط این برنامه برای کاربر فراهم می‌باشد.

به گزارش ایتنا از رایورز با وجود اینکه ادوبی لایت‌روم، با عنوان فتوشاپ (دیگر نرم‌افزار مشهور شرکت ادوبی) به اشتراک گذاشته شده است، اما در عمل بسیاری از امکانات ویرایش عکس را نداشته و در مقایسه با فتوشاپ، کامل نیست.
شاید نکته مهم در باره لایت‌روم این است که در واقع، سیستم مدیریت فایل نیست و نمی‌تواند تصاویر را مدیریت نماید؛ البته این امر پس از انتقال تصویر به پایگاه داده و استفاده از دیگر ابزارهای موجود، به راحتی فراهم خواهد بود.

گفتنی است قابلیت‌های مختلفی که نرم‌افزارهای ویرایشگر تصاویر را از یکدیگر متمایز می‌کند، فراوان است؛ اما آنچه برای نرم‌افزار مورد بحث شرکت ادوبی مطرح شده، بکارگیری دو فناوری مطرح روز است که نسبتاً در این زمینه کم‌سابقه است.
به تازگی، قابلیت‌های جدیدی مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به این برنامه افزوده شده است تا از این طریق، عکس شما آنالیز شده و با ده‌ها هزار تصویری که به صورت حرفه‌ای ویرایش شده‌اند، مقایسه و اصلاحات لازم به صورت خودکار انجام گردد.

افزودن قابلیت‌های مبتنی بر دو فناوری فوق، امکانات جالبی به این نرم‌افزار می‌بخشد؛ از جمله اینکه کنتراست، هایلایت‌ها، سایه‌ها، سفیدها، سیاه‌ها، اشباع و لرزش‌ را اصلاح نماید. این قابلیت خودکار جدید در کلیه نسخه‌ها از جمله CC، CC ویژه iOS، CC ویژه اندروید، CC در وب و نیز کلاسیک وجود خواهد داشت.
طبیعی است که این توانایی‌ها صرفاً به مدد کاربردهای تازه‌ای که برای این دو فناوری پیشرو تعریف شده، امکان‌پذیر می‌باشد.
 

ادوبی ابتدا در سال گذشته، سنسی را به عنوان چارچوبی از سرویس‌های هوشمند منتشر نمود. همچنین شرکت مذکور، اپلیکیشن آیفون را با کیفیتی بهتر برای گرفتن HDR بروزرسانی کرد.
همچنین نسخه دسکتاپ نرم‌افزار مزبور این توانایی را دارد تا کنتراست تصویر را کنترل و کانال‌های رنگ را برای ارائه افکت‌های مختلف تنظیم نماید.

اولین و مهم‌ترین چیزی که می‌بایست در مورد این ابزار بدانید، این است که لایت‌روم برای هر عکسی که می‌گیرید یک فهرست (کاتالوگ) محسوب می‌شود. این نرم‌افزار، شباهت کمی به فوتوشاپ داشته و بیشتر مشابه پیکاسا یا اپل فوتوز عمل می‌نماید و برای عکاسان حرفه‌ای و یا آماتورهایی که به صورت جدی به دنبال این حرفه‌اند، ساخته شده است.
 
کد مطلب: 51303
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام