کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد 51 درصدی خدمات ابری اوراکل در فصل نخست سال مالی جدید

25 آذر 1396 ساعت 12:15

ایتنا - در این فصل مجموع درآمدهای اوراکل در واحد خدمات پردازش ابری با رشد 51 درصدی به 1.5 میلیارد دلار رسید.


شرکت اوراکل به تازگی اعلام کرده که مجموع درآمدهای آن از پیش‌بینی‌ها بسیار بهتر بوده و در حقیقت خدمات پردازش ابری، مهم‌ترین زیرمجموعه این شرکت بوده که موجب بهبود شرایط مالی شده است.

به گزارش ایتنا از رایورز در طول فصل نخست از سال مالی جدید، درآمد خالص اوراکل مطابق، رشد 2.2 میلیارد دلاری را تجربه نموده و به عبارت دیگر، به ازای هر سهم خود در تالار بورس، 52 سنت درآمد داشته است.
این در حالی‌ست که این رقم برای دوره زمانی مشابه سال گذشته به‌ازای هر سهم 43 سنت محاسبه شده و بدین‌ترتیب، در مجموع درآمد اوراکل در فصل مذکور، 1.8 میلیارد دلار بوده است.

از سوی دیگر و در حالی که درآمد کلی اوراکل برای این دوره زمانی به‌ازای هر سهم 62 سنت محاسبه شده بود، مرکز «وال استریت» پیش‌بینی درآمد 60 سنتی را به ازای هر سهم برای این شرکت داشته است.

گفتنی است مجموع درآمدهای فصلی اوراکل در این بازه زمانی، با رشد 7 درصدی به 9.19 میلیارد دلار رسید که از 9.03 میلیارد دلار پیش‌بینی شده بیشتر بود.

این شرکت در گزارش مالی خود همچنین اعلام نمود که رشد واحد توسعه خدمات پردازش ابری، مهم‌ترین عامل افزایش درآمدهای آنها بوده و موجب شده رقابت‌ نزدیک‌تری با آمازون و سلزفورس انجام دهد و بدین‌ترتیب، به سهم خود در این بازار بیشتر اتکا کند.

در این فصل، مجموع درآمدهای اوراکل در واحد خدمات پردازش ابری با رشد 51 درصدی به 1.5 میلیارد دلار رسید و مرکز توسعه نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات (SaaS) نیز توانست با رشد 62 درصدی درآمد خود را به 1.1 میلیارد دلار برساند.
در این میان، واحد توسعه پلتفرم‌های-به‌عنوان-خدمات (PaaS) نیز با رشد 28 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، درآمد 400 میلیون دلاری را از آن خود نمود.
 


کد مطلب: 51282

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51282/رشد-51-درصدی-خدمات-ابری-اوراکل-فصل-نخست-سال-مالی-جدید

ايتنا
  https://www.itna.ir