کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۴۴ درصد بازار جهانی زیرساخت‌های ابری در دستان آمازون

21 آذر 1396 ساعت 15:09

ایتنا - آمازون طی یک سال گذشته با در اختیار داشتن 44 درصد از کل بازار زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات (IaaS)، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده این خدمات در بازار جهانی بوده است.


به تازگی مرکز توسعه خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) با برگزاری کنفرانس سالانه خود در شهر لاس‌وگاس آمریکا اعلام نمود که در بازار سرویس‌های ابری پیش‌فرض و ارتقاء فضای کاری، گوی سبقت را از رقبا ربوده است.

به گزارش ایتنا از رایورز کنفرانس re:Invent شرکت توسعه خدمات پردازش ابری آمازون با حضور بیش از 4 هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزار، کارشناس فناوری و بازاریاب حوزه خدمات ابری در لاس‌وگاس برگزار شد.

البته این واقعیت که آمازون در حوزه ارائه خدمات پردازش و ذخیره‌سازی در فضای ابری، پیشقراول محسوب می‌شود، خبر چندان جدید و عجیبی نیست، اما نگاهی به فاصله این شرکت با رقبای اصلی‌اش، بسیار شگفت‌انگیز است.
شرکت AWS اعلام کرد طی یک سال گذشته با در اختیار داشتن 44 درصد از کل بازار زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات (IaaS)، بزرگ‌ترین عرضه‌کننده این خدمات در بازار جهانی بوده است، این در حالی‌ست که غول نرم‌افزاری جهان یعنی شرکت مایکروسافت با تنها 7 درصد در رتبه دوم این لیست قرار دارد.

«پیتر دی‌سانتیس» مدیر مرکز زیرساخت‌های AWS در این خصوص و با تأکید بر اهداف بلند خود گفت: «ما در شرکت آمازون اهداف و برنامه‌های خود را برای پروژه‌های کوچک توسعه نمی‌دهیم و همه برنامه‌های ما با هدف پوشش‌دهی بازار جهانی ارائه می‌شود.»

دی‌سانتیس طی سخنرانی خود در این کنفرانس -که اصلی‌ترین گردهمایی آمازون در این حوزه به شمار می‌آید- نسخه جدیدی از خدمات EC2 را معرفی و توضیح داد که این سرویس برای آن دسته از سازمان‌هایی طراحی شده است که قصد دارند از تمام توان سرورهای شرکت آمازون بهره‌مند شوند.

این شرکت همچنین نرم‌افزار دیگری با نام Sumerian را معرفی نمود که مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزار به کمک آن می‌توانند محیط‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را متناسب با نیازهای سازمانی ارائه نمایند.
گفتنی است این نرم‌افزار، طیف وسیعی از اپلیکیشن‌های سازمانی را تحت پوشش قرار داده و از هدست‌های هوشمند گرفته تا مرورگرهای اینترنتی مبتنی بر آن توسعه می‌یابند.
 


کد مطلب: 51281

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51281/۴۴-درصد-بازار-جهانی-زیرساخت-های-ابری-دستان-آمازون

ايتنا
  https://www.itna.ir