۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲

در عصر صوتی، صرفاً استفاده از سئو کافی نیست!

ایتنا- با وجود نوآوری‌هایی که امروزه در زمینه فناوری به وجود آمده و زندگی ما را احاطه نموده است، باید گفت که ایده‌های این نوآوری‌های جدید سال‌های سال در داستان‌های علمی تخیلی بال و پر داده می‌شد.
در عصر صوتی، صرفاً استفاده از سئو کافی نیست!
بهینه‌سازی موتور جست‌وجو “Search Engine Optimization“ (به اختصار "سئو") روند مناسبی جهت بهبود دیده شدن وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جست‌وجوی طبیعی یک موتور جست‌وجو است.
معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جست‌وجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جست‌وجو به دست می‌آوردند که می‌توانند به مشتری تبدیل شوند و همه اینها، عملاً در خدمت جایگاه و پایگاه بیشتر برای یک سایت اینترنتی محسوب می‌گردد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز فعالیتی تحت عنوان "سئو" ممکن است انواع مختلف جست‌وجو را در برگیرد که از جمله آن، جست‌وجوی تصویر، جست‌وجو در ویدئو، جست‌وجوی دانشگاهی، جست‌وجو در اخبار و جست‌وجوی عمودی را می‌توان نام برد.
در حقیقت یک سایت شامل اطلاعات و فاکتورهای زیادی است که توسط موتورهای جست‌وجو، بررسی و بازبینی می‌گردد.

در حال حاضر، برنامه‌های صوتی موجود در بازار ممکن است به سطح کافی از بینش و قدرت نرسیده باشند، اما هیچ شکی نیست که این برنامه‌ها می‌توانند جنبه‌هایی از زندگی روزمره ما را تغییر داده و در بخش‌های مختلف جامعه گسترش یابند و مورد استفاده قرار گیرند. در واقع رشد فعلی این برنامه‌ها نشان از آن دارد که این نوع نرم‌افزارها به وفور در حال استفاده از سوی کاربران هستند.
بنابراین و با این مقدمات، باید توجه داشت که یکی از زمینه‌های کاربرد برنامه‌های صوتی، جست‌وجو در اینترنت است.
 
بر اساس نظرسنجی‌های مختلف، 40 درصد از بزرگسالان، هر روز یک‌بار از جست‌وجوی صوتی استفاده می‌کنند و جالب اینکه 60 درصد از همین افراد، در سال گذشته، استفاده خود از این مدل جست‌وجو را آغاز نموده‌اند.
شرکت کامسکور پیش‌بینی نموده تا سال 2020، حدود 50 درصد از تمام جست‌وجوها بر این مبنا انجام می‌شود. شایان ذکر است که 58 درصد از جست‌وجوهای صوتی با استفاده از گوشی هوشمند انجام می‌شود.
 
یکی از عوامل اصلی این رشد در محتوای صوتی، بدون تردید پدیده‌هایی چون گوگل هوم، الکسا، سیری و کورتانا بوده که دقت آنها در درک صدای انسان، 8 درصد است.
اکنون می‌توان گفت که جست‌وجوی صوتی، امری راحت، کاربرپسند و مفید بوده و کاربران با علاقه فراوان از این قابلیت استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که جست‌وجوی صوتی یکی از مهم‌ترین مسائل فناوری در سال جاری و سال آینده محسوب خواهد شد.
 
در حالت کلاسیک، قواعد و امکانات سئو بگونه‌ای است که صرفاً برای جست‌وجوهایی طراحی شده که با استفاده از تایپ انجام می‎‌شود و هیچ نشانی از جست‌وجوی صوتی در آن به چشم نمی‌خورد.
طبعاً با توجه به رشدی که در جست‌وجوی صوتی به چشم می‌خورد، قابلیت‌های سئو می‌بایست طوری طراحی شوند که جست‌وجوی صوتی را نیز دربرگیرند.
 
کد مطلب: 51279
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام