کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراقب فروشگاه‌های آنلاین تقلبی باشید

19 آذر 1396 ساعت 14:46

مجرمان با درست کردن سایت های تقلبی که از نظر شکل و قیافه دقیقا مشابه سایت های اصی هستند و با استفاده از نام و برندهای شناخته شده انجام میدهند. آنها سپس با استفاده از این سایت های مشکل دار افرادی که به دنبال بهترین خرید ممکن هستند را شکار میکنند.


در حالی که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین قانونی هستندT تعدادی فروشگاه تقلبی نیز وجود دارند که توسط مجرمان سایبری ایجاد شده‌اند.
به گزارش ایتنا مجرمان این کار را با درست کردن سایت‌های تقلبی که از نظر شکل و قیافه دقیقا مشابه سایت‌های اصلی هستند و با استفاده از نام و برندهای شناخته شده انجام می‌دهند. آنها سپس با استفاده از این سایت‌های مشکل دار افرادی که به دنبال بهترین خرید ممکن هستند را شکار می‌کنند.

هنگامی‌که شما در حال خرید اینترنتی هستید و مهم‌ترین هدف شما خریدهایی با قیمت‌های بسیار پایین است قطعا به سمت بسیاری از این سایت‌های تقلبی هدایت خواهید شد.

زمانی که میخواهید یک سایت را برای خرید اینترنتی انتخاب کنید، مراقب سایت‌هایی که محصولاتشان را با قیمت بسیار پایین تر از دیگر سایت‌ها تبلیغ می‌کنند باشید.
دلیل اینکه محصولات آنها بسیار ارزان هستند این است که چیزی که به دست شما خواهد رسید اصلی و یا قانونی نخواهد بود، احتمالا کالای خریداری شده تقلبی و یا دزدی بوده و در برخی مواقع اصلا تحویل خریدار نمیشوند.

سایت‌های ایرانی معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی از  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هستند و اگر روی نشان نماد کلیک کنید یک صفحه باز شده و مشخصات کامل فروشنده در آن درج شده است و همچنین دارای زمان اعتبار می‌باشد

دو نکته را فراموش نکنید
1- حتما مشخصات نماد در یک صفحه جداگانه باز شود
2- حتما به آدرس سایت دقت کنید که باید مربوط به enamad.ir باشد

منبع خبر : (کاریار ارقام)


کد مطلب: 51267

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51267/مراقب-فروشگاه-های-آنلاین-تقلبی-باشید

ايتنا
  https://www.itna.ir