کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در ژاپن

پهپاد کارمندان ژاپنی را به خانه می‌فرستد!

19 آذر 1396 ساعت 13:52

ایتنا- ژاپنی‌های مسئولیت پذیر که پهپادها آنها را به خانه رفتن مجبور می‌کند!


 

ژاپنی‌ها به کار خیلی وفادارند و همین عامل باعث فاصله افتادن آنها از زندگی معمولی‌شان شده و قرار است با استفاده از پهپاد جدید، کارمندان و کارگران را مجبور به رفتن به خانه‌ها و دست برداشتن از اضافه‌کار کنند.
 
به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، پهپاد مجهز به صوت به نام T-frend ماهی 50 هزار ین معادل 450 دلار هزینه دارد و پیغام صوتی اسکاتلندی (Auld Lang Syne) در خود جای داده است که معمولا ژاپنی‌ها هنگام بستن مغازه جلوی مشتری از آن استفاده می‌کنند و حالا پهپاد به کارمندان و کارگران با صدای خشن از آنها می‌خواهد تا محیط کار را ترک کنند.

این ایده و سیستم را کمپانی Taisei که مسوول تمیزکردن کمپانی‌ها بعد از ساعت کار اداری است توسعه داده و شامل یک پهپاد با دوربین است تا محیط را از راه دور کنترل کند و جالب اینکه بدون جی پی اس کار می‌کند. به این پهپاد دستور لازم صادر شده و وظیفه تعریف شده را بدون دخالت انسانی انجام می‌دهد.

کمپانی توسعه دهنده پهپاد به نام Blue Innovation و اپراتور مخابراتی NTT East در این پروژه همکاری خواهند داشت.
در اغلب نقاط دنیا سیستم مانیتورینگ ایجاد می‌شود تا کارمندان و کارگران از زیر کار در نروند اما در ژاپن ظاهرا همه چیز برعکس است و بدین وسیله آنها قصد دارند فرهنگ کارکردن به مدت طولانی را در کشور خود از بین ببرند چرا که عامل مهمی در افزایش مرگ و میر، سکته قلبی و خودکشی در بین افراد کارکُن ژاپنی شده است.


کد مطلب: 51266

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51266/پهپاد-کارمندان-ژاپنی-خانه-می-فرستد

ايتنا
  https://www.itna.ir