کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشارکت کوالکام و بایدو برای هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء

20 آذر 1396 ساعت 11:47

ایتنا – شرکت بزرگ چینی بایدو به‌تازگی با شرکت کوالکام متحد شده است تا بتواند برای نسل بعدی تراشه‌های اسنپ دراگون، قابلیت‌های منحصر به فرد هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را به ارمغان بیاورد.


شرکت بزرگ چینی بایدو به‌تازگی با شرکت کوالکام متحد شده است تا بتواند برای نسل بعدی تراشه‌های اسنپ دراگون، قابلیت‌های منحصر بفرد هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را به ارمغان آورد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز شرکت‌های اپل و هواوی مدعی هستند که نخستین گام‌های هوش مصنوعی در تلفن‌های همراه را برداشته‌اند و البته در این موضوع، چندان اغراق دیده نمی‌شود.
با این وجود، امکانات موجود در ساختار هوش مصنوعی هواوی Mate 10 و آیفون X به‌هیچ‌ عنوان، انتظار ویژه و سطح بالایی نیستند و به همین دلیل نیز شرکت‌های مختلفی به دنبال افزودن ساختارهای پیشرفته‌تر هوش مصنوعی به تلفن‌های همراه رفته‌اند.
 
در این میان، شرکت کوالکام که یکی از برجسته‌ترین نام‌های بخش تولید تراشه‌های پردازشی محسوب می‌گردد، همکاری غیرمنتظره‌ای با شرکت بایدو را در پیش گرفته و سعی دارد قابلیت‌های ویژه هوش مصنوعی را بر روی تراشه اسنپ دراگون 845 پیاده‌سازی نماید.
 

 
 
گفتنی است این دو شرکت به صورت رسمی در نشستی در هاوایی اعلام نمودند که این همکاری بدین معنی است که بهینه‌سازی هوش مصنوعی با کمک سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هر دو شرکت محقق خواهد شد.
با این وجود، این امکانات صرفاً به هوش مصنوعی منتهی نخواهد شد و با استفاده از ساختارهای ویژه‌ای مانند DuerOS شرکت بایدو، می‌توان انتظار داشت که علاوه بر هوش مصنوعی، شاهد پیشرفت این تراشه‌ها در زمینه اینترنت اشیاء نیز باشیم.
 
بر اساس این همکاری، قرار است تا قابلیت‌های Aqstic شرکت کوالکام با قابلیت‌های DuerOS بایدو ترکیب شده و امکاناتی مانند سیستم هوشمند صوتی و راهکارهای ارتباطی صوتی برای سیستم‌های اینترنت اشیاء -به‌واسطه این ترکیب برای کاربران- مهیا شوند.
 
شایان ذکر است که هنوز مشخص نیست که اسنپ دراگون 845 بتواند به صورت کامل این پروژه را تحقق بخشد و شاید تنها شاهد عرضه بخشی از اهداف این پروژه بر روی این تراشه باشیم و امکانات اصلی مدنظر این همکاری بر روی نسل بعدی تراشه‌های کوالکام عرضه شود.
 


کد مطلب: 51250

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51250/مشارکت-کوالکام-بایدو-هوش-مصنوعی-اینترنت-اشیاء

ايتنا
  https://www.itna.ir