کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لامبورگینی سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان را معرفی کرد

سايت خبری ايتنا , 20 آذر 1396 ساعت 22:49

ایتنا - فرمان این اتومبیل به سیستم هوش مصنوعی مجهز شده است و با قابلیت‌های یادگیری ماشینی، رفتارهای راننده را هنگام رانندگی تحلیل می‌کند.


خودرو Urus نخستین محصول در برند ایتالیایی لامبورگینی محسوب می‌شود که در خانواده اتومبیل‌های شاسی‌بلند قرار دارد و از آن به عنوان پرسرعت‌ترین اتومبیل شاسی‌بلند جهان هم یاد می‌کنند.


به گزارش ایتنا به نقل از سی‌ان‌ان‌، برای خودرو Urus موتور هشت سیلندر 650 اسب بخاری در نظر گرفته شده که هشت دنده است و حداکثر سرعت آن به 3.5 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
این خودرو دست‌ساز 200 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و از این نظر می‌توان آن را یکی از گران‌ترین خودروهای اسپورت جهان دانست.

البته نخستین شاسی‌بلند لامبورگینی به جز سرعت بالا نکات منحصر به‌فرد دیگری را هم شامل می‌شود.
شرکت سازنده از این محصول به عنوان یک خودرو فوق‌لوکس یاد می‌کند. داخل این اتومبیل سه نمایشگر TFT کار گذاشته شده است که یکی از آنها اطلاعات لازم را به صورت لحظه به لحظه در اختیار راننده قرار می‌دهد، نمایشگر دیگر قابلیت‌های سرگرمی را در اختیار سرنشینان می‌گذارد و نمایشگر سوم هم به گونه‌ای ساخته شده است که دستخط کاربر را برای تایپ سریع و انواع ارتباطات تشخیص می‌دهد.
این خودرو گیرنده ماهواره‌ای ویژه دارد و برای آن یک آنتن مخابراتی سیار هم در نظر گرفته شده است تا ارتباط مخابراتی و اینترنتی سرنشینان در هر شرایطی حفظ شود.
شرکت لامبورگینی می‌گوید برای این محصول پیشرفته‌ترین سیستم‌های داینماک رانندگی در بین همه خودروهای شاسی‌بلند جهان در نظر گرفته شده است. خودروی Urus سیستم هوشمند برای تشخیص وزن سرنشینان را شامل می‌شود و با حسگرهای خود شرایط آب‌و‌هوا و محیط پیرامون را می‌سنجد تا به صورت خودکار سیستم رانندگی متناسب با آن در نظر گرفته شود.
فرمان اتومبیل به سیستم هوش مصنوعی مجهز شده است و با قابلیت‌های یادگیری ماشینی، رفتارهای راننده را هنگام رانندگی تحلیل می‌کند و هر زمان که متوجه شود راننده خواب‌آلود است در حالت رانندگی خودکار قرار می‌گیرد.
سیستم‌های امنیتی خودرو نیز بسیار هوشمند عمل می‌کنند و شرکت لامبورگینی احتمال تصادف این اتومبیل در جاده‌ها را صفر درصد اعلام کرده است. پیش‌بینی می‌شود در یک سال اول ورود این محصول به بازار جهانی 7 هزار دستگاه از آن فروخته شود.
 


کد مطلب: 51244

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51244/لامبورگینی-سریع-ترین-شاسی-بلند-جهان-معرفی

ايتنا
  https://www.itna.ir