کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۹۸ درصد شارژرهای متفرقه آیفون خطر برق‌گرفتگی دارند

سايت خبری ايتنا , 19 آذر 1396 ساعت 12:02

ایتنا - حدود نیمی از کابل‌های شارژی متفرقه برای آيفون مشکل داشتند و قطعاتی را در سیستم داخلی خود شامل می‌شدند که توان انتقال مناسب جریان الکتریسیته را نداشتند.


تقریبا همه شارژهای تقلبی برای گوشی هوشمند آيفون که به صورت متفرقه در بازار فروخته می‌شوند، می‌توانند کاربران را در معرض شوک الکتریکی یا برق گرفتگی قرار دهند.

به گزارش ایتنا، کارشناسان مرکز امنیتی Electrical Safety First با مطالعه جدیدی که با پشتیبانی اپل به انجام رسید دریافتند از 50 شارژی که شکل ظاهری آنها کاملا مشابه شارژر اصلی آيفون بوده است 49 مورد مشکل داشتند و در آزمایش‌های امنیتی رد شدند.

تمامی این شارژرها از نقاط مختلف کشور بریتانیا جمع‌آوری شدند و کارشناسان در پایان بررسی‌های خود اعلام کردند از هر سه شارژر متفرقه یک مورد در همه بخش‌های امنیتی با مشکل مواجه شد و حدود نیمی از آنها در آزمایش قدرت الکتریکی از کار افتادند و این مسئله به آن معنی بود که تمامی این شارژرها می‌توانستند کاربر را در معرض خطر برق گرفتگی قرار دهند.

در این بررسی همچنین مشخص شد حدود نیمی از کابل‌های شارژی متفرقه برای آيفون مشکل داشتند و قطعاتی را در سیستم داخلی خود شامل می‌شدند که توان انتقال مناسب جریان الکتریسیته را نداشتند.

در بیانیه این مرکز امنیت دستگاه‌های الکترونیکی اعلام شد: «ما طیف گسترده‌ای از شارژرهای متفرقه مخصوص گوشی هوشمند آيفون را آزمایش کردیم و در پایان متوجه شدیم 98 درصد آنها امکان بروز شوک الکتریکی کشنده، برق گرفتگی و آغاز آتش‌سوزی را شامل می‌شوند.»
 


کد مطلب: 51230

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51230/۹۸-درصد-شارژرهای-متفرقه-آیفون-خطر-برق-گرفتگی

ايتنا
  https://www.itna.ir