۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

همه اپلیکیشن‌ها از فروشگاه Chrome گوگل حذف شد

ایتنا - شرکت گوگل به تمام مراکز توسعه دهنده نرم‌افزاری هم اعلام کرده است که ابزارهای ارایه شده توسط آنها ابتدای سال 2018 میلادی از روی تمام رایانه‌ها حذف خواهد شد.
همه اپلیکیشن‌ها از فروشگاه Chrome گوگل حذف شد
به تازگی شرکت گوگل در بخش Web Apps فروشگاه اینترنتی Chrome Web Store خود تغییرات بزرگی لحاظ کرد، و بر اساس آن، همه اپلیکیشن‌های کاربردی حذف شدند تا به بخش Progressive Web Apps انتقال یابند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم هر چند اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب برای مرورگر اینترنتی کروم بسیار کاربردی محسوب می‌شوند، با این وجود گوگل معتقد است تلاش کاربران برای استفاده از این نرم‌افزارها محدودیت‌هایی را برای سیستم عامل رایانه‌ای Chrome OS به  وجود آورده است.
به گفته گوگل «اپلیکیشن‌های بسته‌بندی شده» آن دسته از نرم‌افزارهایی هستند که استفاده از آنها کمتر به کاربران توصیه می‌شود و در عین حال می‌توانند خدمات یک سایت اینترنتی بخصوص را در قالب یک افزونه یا یک ابزار کاربردی ارائه دهند.

گوگل می‌گوید هر چند تنها یک درصد از کاربران Chrome با نصب این نرم‌افزارها دچار آسیب شده‌اند و با این وجود شرکت مذکور ترجیح داده است با حذف آنها جلوی مشکلات بعدی را بگیرد.
گفتنی است گوگل از یک ماه قبل به کاربران اعلام کرده بود که که قصد حذف تمامی این نرم‌افزارها را دارد.

شرکت گوگل هم‌اکنون به تمام افراد و مراکز توسعه دهنده نرم‌افزاری هم اعلام کرده است که ابزارهای ارائه شده توسط آنها ابتدای سال 2018 میلادی از روی تمام رایانه‌ها حذف خواهد شد.
این دسته از نرم‌افزارها در خانواده ابزارهای Chrome Extensions یا افزونه‌های کروم طبقه‌بندی می‌شوند و قابلیت‌هایی را در اختیار کروم می‌گذارند که تا پیش این شامل نمی‌شد.

شرکت گوگل به جای افزونه‌های مذکور به دنبال توسعه قابلیت جدیدی موسوم به Progressive Web Apps است تا بر اساس آن هر کدام از سایت‌های اینترنتی بتوانند یک آیکون مجزا در اختیار داشته باشند و به صورت آفلاین نیز خدمات خود را در اختیار کاربران بگذارند.
 
کد مطلب: 51229
برچسب ها: گوگل کروم chrome
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام