۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰

استخدام ده هزار کارمند برای پاکسازی یوتیوب

ایتنا - شرکت گوگل با استخدام این 10 هزار کارمند تصمیم دارد تمام فایل‌های تصویری که هر لحظه روی یوتیوب به اشتراک گذاشته می‌شوند را به صورت انسانی و رایانه‌ای تحلیل کند.
استخدام ده هزار کارمند برای پاکسازی یوتیوب
شرکت گوگل تلاش‌های فراوان برای پاکسازی محتوای اینترنت انجام داده است و به منظور پیشبرد اهداف اخلاق‌مدارانه خود بیش از 10 هزار کارمند جدید استخدام کرده است تا این افراد تمام محتوای افراطی و مشکوک در سایت یوتیوب را رصد کنند.

به گزارش ایتنا، «سوزان وُجیکی» مدیر شرکت یوتیوب به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گوگل اعلام کرد که اگرچه این سایت اینترنتی با اهداف مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی بخش‌های تاریک و سیاه اینترنت روی یوتیوب تاثیر گذاشته و این مسئله باعث شده است کاربران محتوای تصویری با موضوع آزار و اذیت، آسیب و نفرت را به اشتراک بگذارند.

او با انتشار یک مطلب وبلاگی توضیح داد: «در یوتیوب تصاویری به اشتراک گذاشته شده است که می‌تواند موجبات ناراحتی و رنجش کاربران را فراهم کند. من شاهد تاثیرات منفی برخی تصاویر ویدیویی بودم که روی یوتیوب به اشتراک گذاشته شد. این تصاویر ویدیویی برای گمراه کردن، اذیت کردن، آسیب رساندن و خدشه‌دار کردن عواطف انسانی منتشر شدند.»
شرکت گوگل با استخدام این 10 هزار کارمند تصمیم دارد تمام فایل‌های تصویری که هر لحظه روی یوتیوب به اشتراک گذاشته می‌شوند را به صورت انسانی و رایانه‌ای تحلیل کند و جلوی انتشار هرگونه تصویر ویدیویی منتسب به افراطی‌گری‌ها را بگیرد.

لازم به ذکر است از ماه ژوئن تاکنون بیش از 2 میلیون تصویر ویدیوی یوتیوب به صورت انسانی رصد شدند و در نهایت 150 هزار فایل ویدیویی از روی این شبکه اجتماعی تصویری حذف شد.
شرکت گوگل در آخرین بیانیه اعلام کرد به سرعت خود برای تحلیل و بازبینی انسانی ویدیوهای یوتیوب افزایش می‌دهد.

مدیر شرکت یوتیوب در ادامه صحبت‌های خود گفت: «سیستم یادگیری ماشینی با الگوریتم‌های پیچیده که هم‌اکنون به کار گرفته‌ایم این امکان را داده است تا 70 درصد تصاویر ویدیویی خشونت‌آمیز را به صورت هوشمند شناسایی و حذف کنیم. 10 هزار کارمند جدید امکان می‌دهند 30 درصد مابقی ویدیوهای مربوطه را هم در کوتاه‌ترین زمان شناسایی کنیم.»
 
کد مطلب: 51227
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام