۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰

ویندوز هنوز هم از اندروید و iOS محبوب‌تر است

ایتنا - محبوب‌ترین سیستم‌عامل در سراسر جهان ویندوز است، بدین معنا که 42.77 درصد از همه دستگاه‌های الکترونیکی دارای سیستم‌عامل که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، مبتنی بر یک نسخه از ویندوز هستند.
ویندوز هنوز هم از اندروید و iOS محبوب‌تر است
این هفته شرکت مایکروسافت با انتشار گزارشی اعلام نمود که سیستم‌عامل ویندوز 10 روی بیش از 600 میلیون دستگاه الکترونیکی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته این دستگاه‌ها صرفاً به رایانه‌های رومیزی ختم نشده و از کنسول بازی ایکس‌باکس گرفته تا دستگاه‌های خودپرداز بانک را شامل می‌شوند. البته مایکروسافت پیش‌بینی کرده بود دو سال پس از عرضه ویندوز 10، این سیستم‌عامل روی یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان استفاده شود.

به گزارش ایتنا از رایورز با وجود همه این آمار و ارقام‌ها باید گفت ویندوز همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل در سراسر جهان محسوب می‌شود.
اما مرکز تحقیقاتی Net Applications به تازگی گزارش‌های تکمیلی را نیز در این زمینه منتشر نموده است.

بر اساس گزارش این مرکز مشخص شده که محبوب‌ترین سیستم‌عامل در سراسر جهان ویندوز است، بدین معنا که 42.77 درصد از همه دستگاه‌های الکترونیکی دارای سیستم‌عامل که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، مبتنی بر یک نسخه از ویندوز هستند.

دومین سیستم‌عامل محبوب نیز اندروید است که روی 34.06 درصد از دستگاه‌های الکترونیکی نصب شده و پس از آن iOS با 17.13 درصد قرار دارد.
 

رتبه‌های بعدی این فهرست به ترتیب، Mac با 4.38 درصد و لینوکس به 1.09 درصد است. سیستم‌عامل Chrome OS گوگل نیز با 0.14 درصد در رتبه ششم قرار دارد.
در این میان، سیستم‌عامل Series 40 -که در نخستین مدل گوشی‌های هوشمند نوکیا پیش از واگذاری به شرکت مایکروسافت بکار گرفته می‌شد- همچنان در 0.11 درصد دستگاه‌های الکترونیکی استفاده شده و هفتمین سیستم‌عامل محبوب است. سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت با 0.09 درصد در رتبه هشتم قرار دارد.

دیگر سیستم‌های عاملی که نام آنها در این لیست دیده می‌شود عبارتند از: RIM با 0.05 درصد، BSD با 0.02 درصد، سمیبین با 0.01 درصد، پلی‌استیشن با 0.01 درصد و Bada با 0.01 درصد.
 
کد مطلب: 51226
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام