۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵

سال ۲۰۲۰ هر بیتکوین یک میلیون دلار می‌ارزد

ایتنا - "جان مکافی" پیش بینی کرده است در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ارزش هر بیتکوین به بیش از یک میلیون دلار برسد.
سال ۲۰۲۰ هر بیتکوین یک میلیون دلار می‌ارزد
«جان مکافی» بنیانگذار یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نرم‌افزاری امنیتی جهان پیش‌بینی نمود ارزش هر یک واحد پول مجازی بیتکوین در سال 2020 میلادی به بیش از یک میلیون دلار می‌رسد و اگر پیش‌بینی او اشتباه از آب درآید، او حاضر است خود را به بدترین شکل جریمه کند.
گفتنی است بیتکوین نوعی پول الکترونیکی است که در فضای مجازی کاربرد دارد و اخیراً اقبال به آن، بیش از حد انتظار بوده است.

به گزارش ایتنا از رایورز آقای مکافی تا چندی پیش تمایلی به خرید بیتکوین نداشت و با این وجود، شتاب اخیر در افزایش ارزش واحد پولی بیتکوین باعث شد او هم وارد این بازی شود.

او در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «پیش از این پیش‌بینی کرده بودم پایان سال 2020، ارزش هر واحد پولی بیتکوین به بیش از 500 هزار دلار برسد و این در حالی بود که بر اساس گمانه‌زنی‌هایی که از چند سال قبل انجام داده بودم، ارزش هر بیتکوین پایان سال 2017 به 5 هزار دلار می‌رسد که هم‌اکنون این مسئله محقق شده است.»
وی سپس افزوده: «هم‌اکنون پیش‌بینی بعدی خود را تغییر داده‌ و اعلام می‌کنم پایان سال 2020 میلادی هر واحد پولی بیتکوین بیش از یک میلیون دلار می‌ارزد.»

پول مجازی بیتکوین که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چه کسی آن را اختراع کرده است، چهارشنبه هفته گذشته به بالاترین ارزش خود رسید و برای نخستین بار، ارزش هر واحد آن از 10 هزار دلار عبور نمود. پایان هفته گذشته هر واحد پولی بیتکوین به قیمت 12 هزار دلار در سراسر جهان معامله شد.

بخشی از این رشد بی‌سابقه، به سبب افزایش درخواست کاربران جهانی برای خرید بیتکوین است.
این واحد پولی برخلاف پول‌های حقیقی که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، به گونه‌ای طراحی شده که با کاغذ و فلز در دسترس نیست و تنها به صورت مجازی معامله می‌شود.
 
کد مطلب: 51225
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام