کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل برنامه‌های کروم را از وب استور حذف می‌کند

18 آذر 1396 ساعت 13:18

ایتنا- این غول وب در سال 2016 اعلام کرد که قصد دارد در سال 2018، اپلیکیشن‌های کروم را کنار بگذارد.


گوگل قصد دارد برنامه‌های کروم را از وب‌استور حذف و آنها را به PWAها (وب‌‌اپلیکیشن پیش‌رونده یا برنامه‌های پیش‌رونده تحت‌وب) منتقل نماید.
با این کار، برنامه‌های مذکور را می‌توان روی دسکتاپ نیز نصب نمود.

به زبان ساده، برنامه‌های پیش‌رونده تحت‌وب یا PWAها هستند که در قالب وب ارائه می‌شوند. در واقع این تکنولوژی تجربه مشابه کار اپلیکیشن موبایل را بر روی وب ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها به دلیل استفاده از رویکرد طراحی اَپ شِل، احساس کار با اپلیکیشن کاملاً بومی در هنگام استفاده منتقل می‌شود.

به گزارش ایتنا از رایورز گوگل به تازگی به طرفداران خود وعده داد که قصد دارد به وضعیت فعلی برنامه‌های کروم خاتمه دهد. این برنامه‌ها، با تمرکز این غول وب بر برنامه‌های وب، دیگر در کروم وب‌استور قابل دانلود نیست.
گوگل از طریق ایمیل به توسعه‌دهندگان اعلام نمود که تیم کروم در حال کار بر روی پروژه‌ای‌ست که طی آن بتواند برنامه‌های پیش‌رونده تحت‌وب (PWA) را در اواسط سال 2018 فعال نماید و کاربران را قادر سازد که آنها را روی دسکتاپ نصب و از طریق آیکن‌ها و میانبرها اجرا نمایند.
 
تاکنون کروم برای اندروید از PWAها پشتیبانی نموده است و آنها قصد دارند وب را به صورت یک برنامه بومی درآورند. این غول وب در سال 2016 اعلام نموده که قصد دارد در سال 2018، اپلیکیشن‌های کروم را کنار گذارد.
در حال حاضر این برنامه‌ها ناپدید شده‌اند، اما هنوز از طریق لینک مستقیم قابل دانلود است.
 
طبق شواهد، پشتیبانی از کروم در ویندوز، مک یا لینوکس تا زمانی که امکان نصب آن در PWA دسکتاپ فراهم شود، به طور کامل برداشته نخواهد شد.
گوگل به توسعه‌دهندگان اعلام نمود: «به خوبی می‌دانیم که PWAها تمام قابلیت‌های برنامه کروم را پوشش نمی‌دهد، اما به دنبال راه‌هایی هستیم تا بتوانیم این امکان را برای شما فراهم کنیم تا بتوانید وضعیت این اپلیکیشن را تغییر دهید.»
 
گوگل جزئیات حذف برنامه‌های کروم از سیستم‌عامل کروم یا کروم اُ.اس را بیان نکرده است. به نظر می‌رسد که کاربران سیستم‌عامل کروم، توجه خود را به سمت برنامه‌های تحت وب و اندروید معطوف نموده‌اند.
 


کد مطلب: 51212

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51212/گوگل-برنامه-های-کروم-استور-حذف-می-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir