کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جایگاه ممتاز اچ‌پی در دنیای محصولات ویندوزی، مایکروسافت در رتبه هشتم

14 آذر 1396 ساعت 16:56

ایتنا - آمار و ارقام منتشر شده خبر از این دارند که شرکت اچ‌پی توانسته است تا رتبه نخست بازار دستگاه‌های ویندوزی را به خود اختصاص بدهد ولی سرفیس پرو 4 شرکت مایکروسافت یکی از محبوب‌ترین محصولات بازار است.


به تازگی آمار و ارقامی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت اچ‌پی توانسته است تا رتبه نخست بازار دستگاه‌های ویندوزی را به خود اختصاص دهد، اما با اینحال، سرفیس پرو 4 شرکت مایکروسافت یکی از محبوب‌ترین محصولات بازار است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز اکنون می‌توان گفت که علیرغم پیش‌بینی‌های بدبینانه پیشین، تلاش شرکت‌هایی مانند اچ‌پی و مایکروسافت موجب شده است تا سخت‌افزارهای ویندوزی به پایان راه نرسند.
این دو شرکت، مهم‌ترین عناصر فعال در عرضه محصولات سخت‌افزاری بر پایه سیستم‌عامل ویندوز هستند و در این میان اچ‌پی، به‌عنوان پادشاه بلامنازع این رده شناخته می‌شود.
 
آمار و ارقام در این زمینه خبر از این دارند که شرکت اچ‌پی جایگاه ممتاز این بازار را کسب نموده و شرکت‌هایی مانند دل، لنوو و  ایسوس نیز به ترتیب با ضریب مالکیتی بین 16 تا 13 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
جالب اینکه خود شرکت مایکروسافت با محصولات سری سرفیس خود در رتبه هشتم قرار گرفته و تنها 2.7 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.
 
همچنین از نظر نرم‌افزاری، مرکز تحلیلی AdDuplex آماری را ارائه نموده که نشان می‌دهد 27 نوامبر، تعداد 5 هزار نرم‌افزار رسمی از روی بازار نرم‌افزاری ویندوز دانلود شده است.
 
این آمار از این نظر اهمیت دارد که نشان می‌دهد نرم‌افزارهای نصب شده از کدام نسخه از ویندوز استفاده می‌کنند و بر همین اساس نیز از میان هر 5 دستگاه، سه مدل از آخرین نسخه ویندوز 10 با آخرین نسخه به‌روزرسانی عرضه شده استفاده می‌نمودند.


کد مطلب: 51194

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51194/جایگاه-ممتاز-اچ-پی-دنیای-محصولات-ویندوزی-مایکروسافت-رتبه-هشتم

ايتنا
  https://www.itna.ir