۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵

5G به زودی جهان را تسخیر می‌کند!

ایتنا- کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.
5G به زودی جهان را تسخیر می‌کند!



شرکت ارائه دهنده تجهیزات مخابراتی اریکسون اعلام کرده است که تا ۵ سال آینده، حداقل یک میلیارد نفر در جهان به شبکه اینترنت پرسرعت 5G دسترسی پیدا می‌کنند.
 
به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت اریکسون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی در جهان، پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۳ میلادی بالغ بر ۲۰ درصد از جمعیت جهان به شبکه اینترنت پر سرعت 5G دسترسی خواهند یافت.

این شرکت در گزارش نیم سالانه خود در زمینه شبکه‌ای اینترنت همراه همچنین اعلام کرده است که این اعداد و ارقام دو برابر میزانی است که پیشتر در سال ۲۰۲۲ میلادی برآورد شده بود.

بر اساس گفته های این شرکت، فناوری نسل جدید اینترنت 5G قرار است در ابتدا در مناطق شهری بخصوص شهرهای بزرگ با تراکم جمعیت بالا راه اندازی و برقرار شود. از جمله کشور هایی که در برقراری نسل جدید اینترنت 5G پیشگام و پیشتاز شده اند، می توان به چین، کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده امریکا اشاره کرد.

از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت 5G درگوشه و کنار جهان منتشرشده و کاربران بسیاری نیز در انتظاراجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند. کشور عمان نیز با همکاری شرکت اریکسون اقدام به برقراری موقت و آزمایشی نسل جدید اینترنت 5G دریک محیط واقعی کرده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف آن از جمله سرعت، آن تندهی همراه و عکس‌العمل شبکه را در دفتراصلی و مرکزیعمان‌تل واقع درشهر مسقط آزمایش کردند.

شرکت اریکسون همچنین در ادامه گزارش نیم سالانه خود افزوده است که تقاضای کاربران و کشورهای جهان برای اینترنت همراه یا موبایل دیتا رو به رشد و افزایش است. بنابراین منطقی بنظر می رسد که تا سال ۲۰۲۳ میلادی نیاز به اینترنت پر سرعت ۵5  نیز بیشتر شود.
کد مطلب: 51182
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام