کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کوالکام خواستار اعمال ممنوعیت‌های جزئی روی آیفون ایکس شد

22 آذر 1396 ساعت 15:01

ایتنا- اپل و کوالکام بر حقوق مالکیت معنوی به مشکلاتی برخورده‌اند و این منجر به بروز مناقشاتی بین این دو شرکت شده است. اپل نیز در دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده، علیه شرکت کوالکام شکایت کرد.


به تازگی شرکت اپل به خاطر وجود مناقشات مداوم با کوالکام، علیه شرکت مذکور شکایت و اعلام کرده که کوالکام، هشت مورد از پتنت‌ (حق ثبت اختراع)های مربوط به فناوری‌های کارایی باتری را نقض کرده است.
والکام نیز متقابلا سه شکایت قانونی جدید علیه اپل مطرح کرد که موضوع آنها نقض حق ثبت اختراع بود.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم کوالکام ادعا می‌کند که سازنده آیفون(اپل) به اشتباه از شانزده فناوری کوالکام در تلفن‌های همراه و اپل واچ(ساعت اپل) استفاده کرده است.
گفتنی است ریشه تعارضات بین این دو شرکت، فناوری پردازنده باند پهن کوالکام است که گوشی‌های موبایل را قادر می‌سازد که با شبکه‌های سلولی ارتباط برقرار کنند.

طراحی تراشه مدرن کوالکام به گونه‌ای است که برای وضع استاندارد صنعت برای ارتباطات موبایلی مورد استفاده قرار گرفت و سازندگان تلفن همراه از جمله اپل برای دریافت اجازه و حق استفاده از این فناوری، مبالغی را به طور منظم به کوالکام پرداخته‌اند.

اپل در اوایل سال جاری میلادی، شروع به پرداخت حق امتیاز مذکور کرد و قرار بر این شد که هر سال دو میلیارد دلار بابت مسئله مذکور به کوالکام بپردازد.
در این بین، کوالکام اعلام کرد قصد دارد فروش آیفون در چین را ممنوع کند و از کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات متحده درخواست کرده است که واردات برخی از مدل‌های آیفون مانند آیفون ایکس را ممنوع کند. این مدل، از تراشه مدرن مربوط به شرکت اینتل استفاده می‌کند.
 
در تابستان گذشته، کوالکام همچنین شکایتی علیه اپل مطرح کرد و در آن ادعا کرد که اپل، حقوق فناوری‌های مربوط به کارایی شارژ برای گوشی‌های موبایل را نقض کرده است و اپل نیز در مقابل، در دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده از این شرکت شکایت کرد و اعلام کرد که کوالکام به اشتباه از فناوری‌های مرتبط با عمر باتری اپل استفاده کرده است.

بنظر کارشناسان، کوالکام در پی آن است که موقعیت واحد خود را حفظ کند و نمی‌پسندد که شرکت دیگری جایگزین آن شود و به همین خاطر شکایاتی را علیه شرکت‌های مختلفی مطرح کرده و در برابر نقض حقوق ثبت اختراع ایستاده است.
 


کد مطلب: 51164

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51164/کوالکام-خواستار-اعمال-ممنوعیت-های-جزئی-روی-آیفون-ایکس

ايتنا
  https://www.itna.ir