۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰

خدمات امنیتی ویژه برای فایرفاکس ۵۸

ایتنا - شرکت موزیلا به‌تازگی مرورگر وب نسخه ۵۸ از سری فایرفاکس را عرضه نموده که این مرورگر به امکانات امنیتی ویژه‌ای مجهز است.
خدمات امنیتی ویژه برای فایرفاکس ۵۸
در میدان رقابت همیشگی مرورگرهای وب، به نظر می‌رسد دوره جدیدی آغاز شده و این نوع نرم‌افزارها،‌ به تازگی سرمایه‌گذاری زیادی بر نوآوری و ارائه نسخه‌های با قابلیت و جذابیت بیشتر نموده‌اند.
در این میان البته شرکت موزیلا فعال‌تر از سایرین بوده، به گونه‌ای که در چند ماه اخیر، نسخه‌های جدیدی را روانه بازار نموده است.

موزیلا به‌تازگی مرورگر وب نسخه ۵۸ از سری فایرفاکس را عرضه نموده که به امکانات امنیتی ویژه‌ای مجهز است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز نسخه جدید مرورگر موزیلا قرار است صفحات وب را از بررسی اطلاعات کاربران بازدارد.
نسخه پایدار فایرفاکس ۵۸ -که به‌زودی به کاربران سراسر دنیا عرضه خواهد شد- موجب شده تا صفحات دیگر نتوانند به بسیاری اطلاعات (مانند پنجره‌های پیشین و نیز داده‌های موجود در URL ) کاربران دسترسی داشته و آنها را بررسی نمایند.
به گفته موزیلا، این قابلیت جدید، در حقیقت امنیت و حفاظت از حریم شخصی کاربران را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و به ویژه در مواجهه کاربران با سایت‌های جدید، به آنها اطمینان خاطر می‌دهد.

این امکانات -که به‌واسطه معماری خاص شرکت موزیلا برای مرورگر وب آن ممکن شده است- پیش از این در نسخه "فایرفاکس نایتلی" نیز مشاهده شده بود، اما نسخه‌های عادی فایرفاکس از آن بی‌بهره بودند که اکنون همگانی شده است.
 
شایان ذکر است که این نسخه از مرورگر، پس از طراحی و تکمیل، دوره آزمون‌های بتا را پشت سر گذاشته و مطابق برنامه، قرار است 23 ژانویه سال آینده یعنی اوایل بهمن‌ ماه به کاربران عرضه شود.
 
از دیگر مزایای قابل توجه این مرورگر وب، اینکه مانع باز شدن آدرس‌های اینترنتی توسط نرم‌افزارها در مرورگر وب می‌گردد تا دیگر شاهد باز شدن بی‌دلیل و یا مزاحم مرورگر نباشیم.
البته در راستای عدم کاهش عملکرد دستگاه و به دردسر نیفتادن برنامه‌نویسان -در شرایطی که مواردی مانند data:application/pdf یا data:application/json باز باشند- می‌تواند به آنها اجازه دسترسی به مرورگر را بدهد.
 
کد مطلب: 51140
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام