کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خدمات مکان-محور، چالش جدید مایکروسافت

8 آذر 1396 ساعت 15:03

ایتنا – از نظر کارشناسان، این اقدام همچنان چالش‌برانگیز است و در حقیقت می‌توان گفت که واحد خدمات اینترنت اشیاء آژور در مایکروسافت، ریسک بزرگی را پذیرفته است.


به تازگی شرکت مایکروسافت، خدمات جدید مکان محور خود را معرفی نموده است، اما به نظر می‌رسد که این سرویس جدید، عملاً به چالش بزرگی پیش روی این غول سیلیکون ولی تبدیل خواهد شد، چرا که رقابت در این رده به دلیل تحول در بازار، با رقابت‌های پیشین مایکروسافت کاملاً متفاوت است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز مایکروسافت روز سه‌شنبه اعلام کرد که خدمات مکان-محور جدید خود را برای ارائه به مشتریان در رده بزرگ و متوسط و نیز بنگاه‌های کسب‌‌ و کار عرضه نموده است.
گفتنی است از نظر فنی، این خدمات جدید می‌تواند بر پایه داده‌های جغرافیایی برداشت شده از میلیون‌ها حسگر موجود بر روی وسایل مختلفی از قبیل خودروهای شخصی، کامیون‌ها و انواع ابزارهای هوشمند، به مشتریان اطلاعات مکانی دقیقی جمع‌آوری و ارائه نماید که در زمینه‌های گوناگونی چون حمل‌ونقل، مدیریت ناوگان، پیش‌بینی ترافیک و... کارآیی فراوان خواهد داشت.
 
با این‌ وجود، این خدمات جدید -که بر پایه سیستم ابری آژور مایکروسافت مبتنی خواهد بود- می‌تواند کم و بیش ریسک به همراه داشته باشد، چرا که این خدمات برای مایکروسافت بسیار جدید بوده و این شرکت، تجربه چندانی در زمینه تهیه و ارائه محصولات مکان-محور ندارد.

البته شایان ذکر است که مایکروسافت در این حوزه، تنها نیست؛ شرکت "تام تام" که از سال گذشته با مایکروسافت همکاری داشته است، در این زمینه به غول نرم‌افزاری یاری خواهد رساند تا داده‌های مکانی مربوطه را برای سیستم آژور جمع‌آوری نماید.
از نظر کارشناسان، این اقدام همچنان چالش‌برانگیز بوده و در حقیقت می‌توان گفت که واحد خدمات اینترنت اشیاء آژور در مایکروسافت، ریسک بزرگی را پذیرفته که البته در صورت موفقیت آن، می‌توان شاهد قدرت یافتن مایکروسافت در این عرصه نیز بود.
 
کریس پندلتون به‌عنوان مدیر برنامه‌های بنیادین برای اینترنت اشیاء آژور در این‌‌باره می‌گوید: «ما در واقع با یک پیچیدگی بزرگ مواجهیم؛ کمبود ارتباط در زیرساخت‌ها و همچنین در میان خود وسایل نقلیه، به وضوح به چشم می‌خورد. ایده ما این است که بتوانیم یک استراتژی ویژه برای این کار در نظر بگیریم که در قلب این استراتژی، موقعیت‌های مکانی وجود دارند.»
 
با همه این توضیحات، پیش‌بینی می‌شود که این طرح در آینده به سطحی فراتر از وسایل نقلیه انتقال یافته و موجب گردد تا مایکروسافت، خدمات موقعیت مکانی خود را حتی برای کاربران عادی و سیستم‌های همراه نیز عرضه نماید.
 


کد مطلب: 51126

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51126/خدمات-مکان-محور-چالش-جدید-مایکروسافت

ايتنا
  https://www.itna.ir