کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آذری جهرمی:

نحوه فیلترینگ ویز به اعتماد عمومی ضربه زد

7 آذر 1396 ساعت 12:22

ایتنا- وزیر ارتباطات: نحوه اجرای ممنوع شدن ویز به اعتماد عمومی برای استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی صدمه زد.



وزیر ارتباطات با انتقاد از نحوه اجرای دستور قضایی درباره مسدود شدن اپلیکیشن مسیریاب ویز، گفت: اگرچه برای مسدود شدن این اپلیکیشن که اسرائیلی است و ما نیز استفاده از آن را قبول نداریم، دستور قضایی صادر شد، اما نحوه اجرای آن به اعتماد عمومی برای استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی صدمه زد.
 

به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در برنامه صبحانه کاری اتاق بازرگانی با بیان این که با ایجاد موانع نمی‌توان انتظار توسعه تولیدات بومی را داشت، اظهار کرد: درست است که در مواردی دولت مانع توسعه استارت‌آپ‌هاست، اما تنها دولت در این موضوع نقش ندارد و موانع برای استارت‌آپ‌ها زیاد است.

وزیر ارتباطات با بیان این که وزارت ارتباطات تا حد زیادی تصدی‌گری را واگذار کرده است، افزود: هرچند انتقاداتی به نحوه خصوصی شدن مطرح است و برخی می‌گویند شرکت‌ها بیشتر خصولتی شدند اما در حال حاضر تنها شرکت ارتباطات زیرساخت به صورت مستقیم برای ارتباطات درآمد دارد که درآمد آن سالانه 2000 میلیارد تومان است که در مقایسه با درآمد سایر بخش‌ها از جمله اپراتورها و مخابرات شش تا هفت درصد بازار را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به رفع تصدی‌گری و آزادسازی فعالیت‌ها در حوزه پست، بیان کرد: با تلاشی که طی چهار سال گذشته صورت گرفت درآمد 350 میلیارد تومانی پست به 800 میلیارد تومان رسید که امیدواریم با اجازه دادن به بخش خصوصی و فعال شدن دو اپراتور خصوصی در کوتاه‌مدت، درآمد حوزه پستی را به دو برابر برسانیم.

آذری جهرمی با بیان این که ارتباطات حوزه مناسبی است که دولت تصدی‌گری خود را کاهش دهد و مقررات‌زدایی داشته باشد، گفت: حجم بازار ارتباطات کشور امروز 35 هزار میلیارد تومان است که مطابق برنامه ششم باید 2.5 برابر شود. البته ما در حوزه ارتباطات ثابت عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید جبران شود، زیرا به نظر می‌رسد بازار این بخش یک دهم آن چیزی است که باید باشد، در صورتی که در حوزه موبایل این توسعه اتفاق افتاده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر رشد چند برابری کشورهای دنیا در حوزه فناوری اطلاعات، بیان کرد: اگر روزی شرکت‌های بزرگ دنیا شرکت‌های صنعتی بودند، امروز عمدتا فناوری اطلاعات هستند، بنابراین این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است. در سفر به مالزی، دریافتم مهم‌ترین پیام کشورهای اسلامی توسعه اقتصاد دیجیتال است و این کار با توسعه فناوری اطلاعات ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در سفر هند نیز که از 124 کشور دنیا حضور داشتند، سخنرانان کلیدی همه در توسعه اقتصاد دیجیتال تاکید داشتند و هند به عنوان یک اقتصاد در حال توسعه مقرر کرده تا سال 2025 که اقتصاد آن پنج تریلیون دلار است، یک تریلیون یعنی 20 درصد آن به بخش اقتصاد دیجیتال اختصاص یابد.


کد مطلب: 51112

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51112/نحوه-فیلترینگ-ویز-اعتماد-عمومی-ضربه-زد

ايتنا
  https://www.itna.ir