۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۷

روش جدید گوگل برای پیش‌بینی عمر باتری بر اساس الگوی مصرف

ایتنا- سؤال این است که چگونه می‌توان عمر باتری را بر اساس الگوی مصرف شما تعیین نمود. گوگل، یک مدل یادگیری ماشینی روی گوشی‌های پیکسل پیاده کرده است که می‌تواند عمر باتری را به شکلی دقیق‌تر نسبت به سایر روش‌ها تعیین نماید.
روش جدید گوگل برای پیش‌بینی عمر باتری بر اساس الگوی مصرف
شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده که از فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا در جهت ارتقاء و افزایش دقت و اعتبار پیش‌بینی‌ها در مورد عمر باتری گوشی‌های پیکسل، به نتایج بهتری دست یابد.
بدین‌ترتیب اگر تاکنون احساس کرده‌اید که پیش‌بینی‌هایتان در مورد عمر باتری پیکسل اشتباه بوده است، باید در واقع فرضیاتی را سرزنش کنید که گوگل برای پیش‌بینی عمر باتری از آنها استفاده می‌کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز یکی از مدیران تولید گوگل در مجمع پیکسل اظهاراتی جالب درباره فرضیات پیشین مدیران در این خصوص ارائه کرد.
به گفته وی، فرض این شرکت تاکنون چنین بوده که اگر در چند ساعت گذشته، صرفاً ده درصد از شارژ باتری را استفاده کرده باشید، برآوردها نشان می‌دهد که سطح مصرف به ازای هر ساعت، یکسان و به همان صورت باقی خواهد ماند.
اما مدیر تولید مستقر در دفتر نیویورک، نوشت: «همانگونه که همگی انتظار دارید، این موضوع همیشه صادق و درست نیست.» در واقع منظور وی اینست که موضوع به این سادگی نیست و اساساً نمی‌توان برای همه کاربران، مدل یکسانی از مصرف باتری ارائه نمود و به عبارت دیگر، پیش‌بینی میزان باقیمانده از باتری در هر گوشی، کاملاً با کاربر آن متناسب است.

برای یافتن الگوی دقیق‌تر و به منظور ارتقاء و بهبود دقت کار، گوگل یک مدل دیگر برای دستگاه ایجاد نموده است که مصرف باتری را برای هر دستگاه و در طول زمان، تجزیه و تحلیل می‌کند تا درک درستی از الگوهای مصرف بر اساس روزها و زمان‌های مشابه بدست آورد.

این کار باعث می‌شود که گوگل بتواند پیش‌بینی‌های خود را بر اساس نحوه استفاده هر شخص از گوشی، شخصی‌سازی نماید. این کار با مشخص نمودن عادات فرد مانند میزان تماس، تماشا کردن ویدئوهای نتفلیکس و یوتیوب و ... در طول روز مشخص می‌شود.
 
بدین‌ترتیب، بخش باتری در تنظیمات، درصد عمر باقی‌مانده باتری و برآوردی از تعداد ساعات و دقیقه‌های آن را بر اساس آنالیز مدل الگوهای استفاده نشان می‌دهد. اما زمانی که آیکن باتری را لمس نموده و مدتی نگه دارید، استفاده پیشرفته از باتری ظاهر می‌شود و نموداری از عمر تقریبی باتری نشان می‌دهد که دارای دقت بیشتری است.
 
این قابلیت داخلی مربوط به یک برنامه متمایز است که گوگل در ماه اکتبر روی آن کار می‌کرد و سرویس‌های سلامت دستگاه نام دارد و بر اساس مصرف، عمر باقی‌مانده باتری را محاسبه می‌کند.
در نتیجه، کاربرد فناوری یادگیری ماشینی، دقت و اعتبار بیشتری به پیش‌بینی گوگل از میزان باقیمانده باتری گوشی شما خواهد داد.
 
کد مطلب: 51086
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام