کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأسیس یک قطب پژوهشی هوش مصنوعی توسط سامسونگ

7 آذر 1396 ساعت 7:17

ایتنا- سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که یک مرکز پژوهشی هوش مصنوعی (AI) ایجاد و نقش اجرایی جهت رسیدن به زمینه‌های کسب‌وکار جدید -برای هر سه گروه تجاری اصلی خود- را تقویت خواهد نمود.


به نظر می‌رسد فناوری هوش مصنوعی، به قدری در پیشرفت صنعت و اقتصاد مؤثر است که اغلب شرکت‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری‌های عظیم در آن روی آورده‌اند. شرکت سامسونگ الکترونیکس اخیراً طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تغییرات جزئی در ساختار کسب‌وکار سامسونگ به سرعت در تغییرات بازار نمایان خواهد شد.»
این حرکت، پس از انتصاب نسل جدید مدیران ارشد در ماه پیش شروع شد. بعد از بازداشت جی لی، معاون رئیس سامسونگ در ماه‌های گذشته، خلأ بزرگی در مسئله رهبری سازمان ایجاد و این مسئله باعث بروز نگرانی‌هایی در مدیران ارشد سازمان شد.
 

به گزارش ایتنا از رایورز مرکز پژوهشی جدید هوش مصنوعی، زیر نظر یک مرکز تحقیقاتی مشترک متشکل از کسب‌وکارهای الکترونیکی مصرف‌کننده و موبایل خواهد بود. کسب‌وکارهای مذکور، دو مورد از فعالیت‌های اصلی سامسونگ است. البته سامسونگ هنوز هیچ صحبتی در زمینه مکان استقرار این مرکز مطرح نکرده است.
 
بدین‌ترتیب، سامسونگ الکترونیکس، نقش و وظیفه سون مدیر ارشد استراتژی خود را در توسعه کسب‌وکار به منظور کشف فرصت‌های تجاری جدید در الکترونیک بازار مصرفی و نیز موبایل، مشخص و تصریح نمود.
سون باعث شد که سامسونگ الکترونیکس، شرکت هارمان اینترنشنال را با قیمت هشت میلیارد دلار خریداری نمود و در نوامبر سال گذشته این قرارداد را منعقد کرد.
او بر مرکز نوآوری و استراتژی سامسونگ (اس.اس.آی.سی) نظارت دارد که دفاتری در سن‌خوزه و سانفرانسیسکو دارد.

از سوی دیگر، اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ نخستین گام بلند خود در حوزه هوش مصنوعی را با خرید آزمایشگاهی در کانادا -که روی اتومبیل‌های خودران و تکنولوژی تشخیص چهره کار می‌کرد- برداشت. علاوه بر این موضوع، در بیانیه سامسونگ به تغییر نقش مدیر استراتژی‌های شرکت هم اشاره شده است که حالا وظایف بیشتری از جمله کشف فرصت‌های تجاری تازه را هم شامل می‌شود.
بدین‌ترتیب، تحقیق و تلاش و نوآوری در زمینه این فناوری، از راهبردهای اصلی این شرکت محسوب می‌گردد.
 
هرچند سامسونگ گاهی در بیانیه‌های خود اغراق نموده و پیش از آنکه خروجی محسوسی ارائه دهد، از برنامه‌های جاه‌طلبانه و بلندپروازانه صحبت می‌کند. بنابراین باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چه برنامه‌هایی در زمینه هوش‌مصنوعی دارد.
 


کد مطلب: 51064

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51064/تأسیس-یک-قطب-پژوهشی-هوش-مصنوعی-توسط-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir