کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امنیت مضاعف و ویژه با Quad9 DNS آی‌بی‌ام

5 آذر 1396 ساعت 12:27

ایتنا – شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرده است که سیستم ویژه Quad9 DNS این شرکت از نظر امنیتی بسیار نیرومند بوده و می‌تواند مانع از انجام حملات فیشینگ و فعالیت بات‌نت‌ها شود.


آی‌بی‌ام اعلام نموده که سیستم ویژه Quad9 DNS این شرکت از نظر امنیتی بسیار نیرومند بوده و می‌تواند مانع از انجام حملات فیشینگ و فعالیت بات‌نت‌ها شود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به تازگی شرکت آی‌بی‌ام اقدام به انجام مشارکتی ویژه با اتحاد جهانی سایبری یا GCA نموده و نتیجه این همکاری، سیستم امنیتی ویژه‌ای است.
شایان ذکر است که سازمان GCA در حقیقت توسط بنگاه‌های تحقیقات حقوقی در آمریکا تشکیل‌ شده که هدف کاری آن نیز کمک به کاهش جرائم سایبری است و این کار از طریق ارائه خدمات رایگان نام دامنه یا DNS انجام می‌شود.

مطابق تعریف پروژه موردنظر، نتیجه به‌ دست‌ آمده از همکاری GCA با اینتل، یک سیستم DNS به نام Quad9 است که به‌صورت ویژه به مبارزه با موارد مخرب وبی در سیستم‌های میزبانی وب می‌پردازد.
 
در نتیجه این اقدام و در Quad9، شاهد استفاده از روش‌هایی جهت جلوگیری و مسدودسازی دامنه‌هایی هستیم که به هر نحوی با بات‌نت‌ها در ارتباطند.
همچنین این سیستم می‌تواند جلوی حملات فیشینگ و سایر سیستم‌های میزبانی مخرب را نیز بگیرد.

گفته شده این امر به‌صورت ویژه‌، برای کسب‌وکارهایی مفید است که سیستم ایجاد لیست سفید و سیاه اختصاصی در DNS خود را در اختیار ندارند.
این سیستم بر اساس آدرس پروتکل 9.9.9.9، نام  Quad9 (به معنای چهار 9) را در اختیار داشته و  GCA اعلام نموده است که هرکسی می‌تواند از سیستم Quad9 استفاده کند.
 
همچنین ویژگی دیگر این سامانه از این قرار است که داده‌های کاربران این سیستم در Quad9 ذخیره نمی‌شود، بلکه مسئولان GCA به‌صورت رسمی اعلام کرده‌اند که تنها داده‌های موقعیت مکانی را ذخیره خواهند نمود تا بتوانند از طریق آن، انتشار موارد مخرب مربوط به یک منطقه خاص توسط یک دامنه مخرب را کشف کنند و باقی داده‌ها به‌صورت ناشناس باقی خواهند ماند تا حریم شخصی صاحبان دامنه‌ها حفظ شود.
 


کد مطلب: 51059

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51059/امنیت-مضاعف-ویژه-quad9-dns-آی-بی-ام

ايتنا
  https://www.itna.ir