۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲

مدیرعامل پیشین یاهو: هنوز هم نمی‌دانیم چطور هک شدیم!

ایتنا - یاهو نتوانست در آن زمان به درستی متوجه شود که اطلاعات بیش از 3 میلیارد کاربر سرقت شده است.
مدیرعامل پیشین یاهو: هنوز هم نمی‌دانیم چطور هک شدیم!
«ماریسا مایر» مدیرعامل پیشین شرکت یاهو اعلام کرد که شرکت مذکور هنوز هم به درستی نمی‌داند که چگونه قربانی بزرگ‌ترین هک تاریخ شده است!

به گزارش ایتنا از رایورز خانم مایر چهارشنبه گذشته پیش از آنکه برای شهادت دادن دوباره به کمیته بازرگانی، علوم و حمل‌‌ و نقل آمریکا برود، در مورد دو هک بزرگ شرکت یاهو که در سال‌های 2013 و 2014 صورت گرفت، توضیحاتی را به میان آورد.
بر اساس گزارش‌های رسیده اعلام شد که کمیته بازرگانی آمریکا خانم مایر را به مخفی کردن بخش‌هایی از این اتفاق محکوم نموده و توضیح داد که او می‌بایست هرآنچه که می‌داند را در این زمینه بیان کند.

مدیرعامل سابق یاهو در این خصوص گفت: «همان طور که می‌دانید یاهو قربانی بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ شد، حملات گسترده با پشتیبانی‌های دولتی به آن انجام شد و این اتفاق، باعث شد اطلاعات نزدیک به 3 میلیارد کاربر سرقت شود. به عنوان مدیرعامل باید بگویم این اتفاق در زمان انتصاب من صورت گرفت و می‌خواهم صادقانه از تک‌تک کاربران جهانی عذرخواهی کنم.»

گفتنی است این حمله بزرگ در آگوست 2013 صورت گرفت، اما شرکت یاهو که همچنان بی‌خبر بود و زمانی که متوجه شد سیستم‌های آن مورد هک واقع شده است، پلیس اثبات نمود که فایل‌ها از سرورهای مرکزی سرقت شده است.

این شرکت همچنین در آن زمان عمق فاجعه را درنیافت و نتوانست به درستی متوجه سرقت اطلاعات بیش از 3 میلیارد کاربر شود،‌ به‌طوری‌که در نخستین گزارش رسمی گفته شده بود که تنها 500 میلیون نفر از این اتفاق آسیب دیده‌اند.

خانم مایر اعتراف کرد که هنوز هم به درستی نمی‌داند چطور این هک بزرگ صورت گرفته است!
 
کد مطلب: 51052
برچسب ها: یاهو هک رمز عبور
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام