کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از این پس پشت فرمان اتومبیل در حال حرکت بخوابید

سايت خبری ايتنا , 29 آبان 1396 ساعت 1:32

ایتنا - گوگل برای خودروی خودران خود حسگر هوشمندی ساخته است که راننده می تواند بدون هرگونه نگرانی پشت فرمان اتومبیل در حال حرکت بخوابد.


شرکت گوگل از جمله شرکت‌هایی بود که برای نخستین بار خودروهای خودران را مورد آزمایش قرار داد و به کمک حسگرهای هوشمند این امکان را برای اتومبیل فراهم کرد تا شرایط راننده خواب‌آلود به صورت خودکار تحلیل شود.

به گزارش ایتنا، شرکت گوگل در نخستین آزمایش‌ها با خودروهای خودران خود متوجه شد راننده‌هایی که این اتومبیل‌ها را آزمایش می‌کنند چون اقدام خاصی پشت فرمان انجام نمی‌دهند در شرایطی که اتومبیل با میانگین سرعت 80 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند، نسبت به رانندگان خودروهای معمولی بیشتر احساس خواب‌آلودگی می‌کنند.

این نتایج، راه جدیدی را پیش روی گوگل قرار داد تا حسگرهای جدید برای تشخیص میزان خواب‌آلودگی در راننده را بسازد و تحقیقات امنیتی گوگل سرانجام به این نقطه رسید که اتومبیل‌های کاملا خودران با قابلیت تشخیص میزان خواب‌آلودگی در راننده ساخته شود.

شرکت Waymo زیرمجموعه گوگل که وظیفه ساخت خودروهای خودران این شرکت را برعهده دارد این هفته اعلام کرد راننده‌هایی که با خودروهای نیمه‌خودران در خیابان‌ها حرکت می‌کنند بیشتر از راننده‌های خودروهای معمولی دچار خواب‌آلودگی می‌شوند و این مسئله به این دلیل صورت می‌گیرد که آنها به اتومبیل خود بیشتر اعتماد دارند و توجه ویژه‌ای به خیابان ندارند.

«جان کرافیک» مدیر شرکت Waymo گفت: «ما پس از آنکه متوجه این اختلال شدیم تلاش‌های فراوان کردیم تا مسئله یاد شده را برطرف کنیم و حسگرهایی بسازیم که پس از تشخیص میزان خواب‌آلودگی راننده به صورت خودکار کنترل را در دست بگیرد و در شرایط لازم در نقطه امن اتومبیل پارک شود.»
او توضیح داد: «هرچه فناوری‌های خودران در اتومبیل‌ها بیشتر پیشرفت می‌کند احتمال خواب‌آلودگی راننده پشت فرمان افزایش میابد و حسگر جدید ما می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که حتی اگر راننده پشت فرمان اتومبیل در حال حرکت به طور کامل خوابش ببرد، باز هم مشکلی ایجاد نشود.»

این مشکل باعث شده است تا شرکت گوگل روی خودروهای خودران و هوشمند «سطح 4» و «سطح 5» که بیشترین درصد فناوری‌های پیشرفته برای آنها در نظر گرفته شده است، تمرکز کند.
 


کد مطلب: 51006

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/51006/این-پشت-فرمان-اتومبیل-حال-حرکت-بخوابید

ايتنا
  https://www.itna.ir