۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳

تعرفه اینترنت پرسرعت غیرحجمی اعلام شد

ایتنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی را اعلام کرد.
تعرفه اینترنت پرسرعت غیرحجمی اعلام شد



محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار جدول جدید تعرفه‌های اینترنت ثابت، نوشت: این تعرفه سرویس‌های غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy)  بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین ۱۸ شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد. شرکت‌ها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکین برسانند. طبیعتا فضای رقابتی به نفع مصرف‌کننده نهایی فراهم است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی تاریخ اجرای این مصوبه را پیش از دهم آذرماه اعلام کرده و گفت: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکت‌ها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (۱۲۸ کیلو بیت در ثانیه) تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با تاکید بر اینکه این تعرفه‌ها صرفا برای دسترسی ثابت است، اظهار کرد: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی حداقل دو برابر ترافیک بین‌الملل لحاظ می‌شود.

جهرمی در پایان نیز خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که با اشتراک نظرات ما را در تدوین و تصویب این نظام جدید تعرفه یاری کردند تشکر می‌کنم. اطلاعات بیشتر را امروز سازمان تنظیم مقررات به اطلاع عموم مردم شریف کشورمان خواهند رساند.

مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیرحجمی مطابق جدول زیر است.
کد مطلب: 50959
نام شما
آدرس ايميل شما


Arash
feedback
Iran, Islamic Republic of
تفاوتش اینجاست که حداکثر مصرف منصفانه توی کشورهای اروپایی در حد 1 ترابایت هست و ایران چند گیگابایت ناقابل که با چند ویدیو دیدن تموم میشه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
در آن کشورها چیزی به اسم محدودیت حجمی وجود ندارد، دوست عزیز
همین چند وقت پیش یک کاربر به همین دلیل از وریزاین آمریکا شکایت کرد و غرامت گرفت
شما یک لحظه فکر کن تماشای فیلم های با کیفیت روی یوتیوب توسط خانواده ها چقدر حجم لازم داره، به علاوه دانلود و آپدیت ویندوز و نرم افزارها و بازی آنلاین و ...

این هم همان چیزی هست که همین الان داره توسط شرکت ها فروخته میشه و کاملا هم محدود هست
همین الان برو سایت شاتل اینترنت غیرحجمی را نگاه کن فقط اومدن قیمت را کاهش دادند برای مصرف داخلی و البته کل سایت های دانلود را هم بستند و فیلتر کردند
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز کی گفته 1 ترابایت هست
در ضمن همه اینها در ای دی اس ال هست و در فیبرنوری محدودیتی وجود نداره
در ضمن بعدش هم سرعت شما را روی 128 کیلوبیت (دانلود یک فیلم 1.5 گیگابایتی در 27 ساعت!) نمیاد معمولا یک سوم میشه، اون هم در زمان هایی که شبکه شلوغ هست و نه برای همیشه تا آخر ماه!
حالا گرفتی و میشه از این دزدها حمایت نکنید!
وزیر کذاب!
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک بازی آپدیت میکنی و تمام!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام