۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۵

پروژه تاکسی‌های پرنده ناسا چگونه پیش می‌رود؟

ایتنا - ناسا بر اساس این قرارداد تصمیم دارد سیستم‌های هوانوردی خودران (UAS) را که هم‌اکنون در انواع مختلف پهپاد‌ها و برخی سفینه‌های فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ در تاکسی‌های پرنده به کار برد.
پروژه تاکسی‌های پرنده ناسا چگونه پیش می‌رود؟
شرکت Uber بزرگ‌ترین مرکز ارائه خدمات تاکسی‌یاب در جهان روز گذشته همکاری‌های جدیدی را با سازمان فضایی ناسا آغاز کرد تا به کمک محققان این مرکز بتواند سیستم ترافیکی جدید برای پروژه تاکسی‌های پرنده خود ارائه کند و در سال 2020 میلادی بتواند نخستین تاکسی‌های پرنده جهان را مورد آزمایش قرار دهد.

به گزارش ایتنا، شرکت Uber سال گذشته برای نخستین بار جزییات طرح خود در مورد ساخت تاکسی‌های پرنده را نمایان کرد و توضیح داد که چگونه به کمک شرکت‌های هوانوردی و سازمان‌های فضایی قصد دارد تاکسی پرنده را به یک ابزار روزمره و معمول تبدیل کند.
همکاری Uber و ناسا بزرگترین گام در این زمینه محسوب می‌شود و جزئیات مربوط به آن در کنفرانس جهانی Web Summit که در شهر لیسبون برگزار شده است منتشر شده است.
بر اساس این همکاری‌ها شرکت Uber طبق قوانین رسمی آمریکا قراردادی را با سازمان فضایی ناسا به امضا رسانده است تا به موجب آن «سیستم مدیریت ترافیک هوایی با وسایل حمل و نقل خودران» توسعه یابد.
ناسا بر اساس این قرارداد تصمیم دارد سیستم‌های هوانوردی خودران (UAS) را که هم‌اکنون در انواع مختلف پهپاد‌ها و برخی سفینه‌های فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌ در تاکسی‌های پرنده به کار برد.
شرکت Uber نخستین استارت‌آپی است که با یک سازمان دولتی در آمریکا قرارداد همکاری بسته است و البته سازمان فضایی ناسا پروژه ساخت اتومبیل پرنده خودران را به صورت همزمان با دیگر شرکت‌ها از جمله گوگل پیش می‌برد.
کد مطلب: 50917
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام